دادگاه وکلای اداره مرزبانی آمریکا:

اخراج دهقانی پیش از صدور حکم امکان اقامت وی صورت گرفت

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۹:۵۷:۴۰
کد خبر: ۹۵۳۸۷۷
اخراج دهقانی پیش از صدور حکم امکان اقامت وی صورت گرفت
وکیل دانشجوی ایرانی اخراج شده گفت: دهقانی می‌گوید حکم قاضی را مقامات مرزی پیش از اجرای دستور اخراج دریافت و تایید کرده بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وکیل «شهاب دهقانی» دانشجوی ایرانی دانشگاه نورت‌ایسترن گفت: مقامات مرزی فرودگاه گفته‌اند که پیش از دریافت حکم قاضی این دانشجو را اخراج کرده‌اند. اما وی می‌گوید حکم قاضی را مقامات مرزی پیش از اجرای دستور اخراج دریافت و تایید کرده بودند.

در این رابطه «سوزان چرچ»، وکیل مهاجرت اعلام کرده است پلیس مهاجرت قصد داشته شهاب دهقانی را که پس از ورود به فرودگاه بوستون بازداشت کرده بود، روز دوشنبه 30 دی با اولین پرواز به ایران بازگرداند که با حمایت سوزان چرچ و یک وکیل مهاجرت دیگر این اقدام متوقف شده است.

گفتنی است شهاب دهقانی شب گذشته از ایالات متحده آمریکا اخراج شد. در همین راستا دادگاه وکلای اداره مرزبانی آمریکا اعلام کرده است که اخراج دهقانی پیش از صدور حکم دادگاه درباره مبنی بر امکان اقامت وی بوده است. این دانشجو که به مدت دو سال در دانشگاه ایالتی ماساچوست تحصیل کرده است و سپس به دانشگاه نورت‌ایسترن منتقل شده بود ساعت ۲۲ به وقت محلی، فرودگاه بوستون را به مقصد پاریس ترک کرده است. 

 

 

 

نظر شما