وزیر نیرو:

تابستان آرامی خواهیم داشت/ وضعیت سدها خوب است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۴۶:۳۷
کد خبر: ۹۵۴۱۱۶
تابستان آرامی خواهیم داشت/ وضعیت سدها خوب است
وزیر نیرو گفت: الان وضعیت سدها خیلی خوب است و اگر با همین روند جلو برویم و همکاری مردم در مصرف باشد، انشالله تابستان آرامی را پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «رضا اردکانیان»، وزیر نیرو، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: ده دوازده سال خشکسالی در کشور طبیعتا شرایطی را فراهم کرده که بعضا فکر می کنیم، در اثر بارش‌های رحمت الهی که در این یکی دو سال برقرار است، ممکن است خدایی نکرده آمادگی یا برنامه‌ریزی نداشته باشیم، قطعا این گونه نیست. البته سیل فروردین امسال باعث شد که توجه بیشتری از حیث منابع مالی به پروه‌های لایروبی رودخانه‌ها و مهندسی رودخانه‌ها بشود تا حدود زیادی هم تأثیرگذار  بود.

او افزود: ما سیلاب وسیع در منطقه سیستان و بلوچستان داشتیم. در سیلاب‌های قبلی متأسفانه تلفات جانی می‌دادیم اما امسال توانستیم از این موضوع احتراز کنیم. با آمادگی‌های بالایی که بود و هماهنگی بین دستگاه‌هایی که انجام شد و همکاری خود مردم، خوشبختانه بارش‌ها تا کنون از ابتدای سالی ابی به گونه‌ای بوده که حدود 40 درصد از متوسط درازمدت بیشتر بارش داشتیم. حتی 4/5 درصد از پارسال که سال بسیار تَری هم بود میزان بارندگی‌ها در مدت مشابه بیشتر است. آمادگی داریم که انشالله حداکثر استفاده را ببریم و سیلاب‌ها در شرایط حَدی فعلی که احتمال دارد، ما با سال‌های خشک متوالی و با سال‌های تر متوالی مواجه باشیم، انشالله خساراتش حداقل و ناچیز باشد و ما بیشتر بهره ببریم برای تأمین آب شرب، به ویژه در استان‌هایی مثل هرمزگان که همیشه دغدغه تأمین آب شرب داشتیم. الان وضعیت سدها خیلی خوب است و اگر با همین روند جلو برویم و همکاری مردم در مصرف باشد، انشالله تابستان آرامی را پیش رو خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز