طی یادداشتی مطرح شد؛

انتقاد تند مطهری از سخنگوی شورای نگهبان

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۶:۰۴:۴۹
کد خبر: ۹۵۴۳۳۹
انتقاد تند مطهری از سخنگوی شورای نگهبان
نماینده مردم تهران در مجلس، در یادداشتی به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان، پاسخ داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی مطهری»، نماینده مردم تهران در مجلس، در یادداشتی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان نوشت:

«آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خواستار نظارت این شورا بر نمایندگان مجلس در طول دوره نمایندگی شده‌اند. مقصود ایشان این است که در طول این چهارسال هر زمان شورای نگهبان اراده کرد نماینده‌ای را رد صلاحیت و از مجلس اخراج کند، شبیه کاری که این شورا در حق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان کرد که پس از رأی مردم او را رد صلاحیت کرد و وی از ورود به مجلس بازماند. نتیجه این درخواست آقای کدخدایی این است که مجلس از آنچه که امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌تر و محافظه‌کارتر شود و قادر به اظهار نظر آزاد نباشد، خصوصاً که شورای نگهبان تاکنون نشان داده است که نظارت او بیشتر شامل اظهارنظرها می‌شود.

یک سؤال این است که چه ضرورتی برای این کار هست؟ اگر نماینده‌ای مرتکب یک جرم مالی یا اخلاقی شود یا در بیان خود مرتکب توهین یا افترا شود مانند بقیه مردم محاکمه و مجازات می‌شود. اظهارنظر هم که باید آزاد باشد. پس چه جایی برای این نظارت است؟ سؤال دیگر این است که اگر چنین نظارتی برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد که در طول دوره عضویت اعضای آن در این شورا، نهادی بر آن نظارت کند تا احیاناً در میانه راه رد صلاحیت و حذف شوند.»

نظر شما
پرونده ویژه