توییت تند هیلاری علیه ترامپ: هر کاری لازم باشد انجام می دهم

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۳:۴۹:۲۹
کد خبر: ۹۵۴۴۳۵
توییت تند هیلاری علیه ترامپ: هر کاری لازم باشد انجام می دهم
هیلاری کلینتون در توئیتر نوشت: اولویت نخست جهان کنار گذاشتن ترامپ است و من هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ در پیامی توئیتری نوشت: فکر می‌کنم همه می‌خواهند بدانند دیدگاه‌های واقعی و صریح من چیست.

اما اگر بخواهم جدی حرف بزنم، اولویت اول کشور ما و جهان کنار گذاشتن ترامپ است و من مثل همیشه، هر کاری که لازم باشد در حمایت از نامزدمان (نامزد حزب دمکرات) انجام خواهم داد.

تعویق احضار شاهد به سنا

سی ان ان نیز اعلام کرد سنای آمریکا روز چهارشنبه ضوابط پیشنهادی جمهوریخواهان را درباره دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از جمله تعویق بحث‌ها درباره احضار شاهدان تا اواسط برگزاری دادگاه تصویب کرد.

سنای آمریکا با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالف به این طرح پیشنهادی رای داد که امکان آغاز طرح ادله‌های قانونگذاران مجلس نمایندگان را از اواخر روز چهارشنبه امکان پذیر می‌کند.

سنای آمریکا ششمین درخواست اصلاح ضوابط محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را که دموکرات‌ها برای احضار برخی مسئولان کاخ سفید پیشنهاد کرده بودند، رد کرد.

گزارش از روز دوم دادگاه استیضاح ترامپ

سی ان ان نیز گزارش داد دمکرات‌های آمریکا از مجلس سنا خواسته اند جزئیات برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ را شفاف منتشر کنند.

در حالیکه تا برگزاری جلسات استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فقط یک روز باقی مانده است، اما قوانین حاکم بر جلسه محاکمه استیضاح دونالد ترامپ همچنان برای نمایندگان مجلس نمایندگان مشخص نیست.

جمهوریخواهان که تاکنون تلاش کردند مدارک جدید در ارتباط با استیضاح را محدود کنند اکنون تلاش می‌کنند مدت زمان برگزاری جلسات استیضاح را کوتاه کنند.

چهار منبع مطلع به سی ان ان گفتند سران جمهوریخواه سنا قصد دارند به جای اختصاص ۲۰ ساعت برای جلسه آغازین استیضاح و مطرح کردن استدلال‌ها در طی ۱۰ روز - مانند استیضاح بیل کلینتون - دو جلسه ۱۲ ساعته به هر دو طرف (دموکرات و جمهوریخواه) اختصاص دهند. با توجه اینکه هیچ برنامه رسمی برای برگزاری استیضاح ارائه نشده است دموکرات‌ها فشار به میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا را افزایش داده اند.

سناتور چاک شومر رئیس اقلیت دمکرات مجلس سنا گفت: میچ مک کانل درباره پیشنهادش بسیار مخفی کاری دارد. دو پاسخ و دلیل واضح وجود دارد. پاسخ اول این است که وی قصد دارد این جلسات را خیلی سریع و با عجله برگزار کند، چون از اینکه مردم آمریکا چیز‌هایی را بشنوند می‌هراسد. پاسخ و دلیل دوم این است که وی می‌ترسد مدارک بیشتری علیه (ترامپ) ارائه شوند.

سی ان ان افزود: دونالد ترامپ تا ظهر امروز دوشنبه به وقت آمریکا فرصت دارد تا دفاعیات خود را به دبیر سنا تقدیم کند. پس از آنکه دمکرات‌ها گزارش ۱۱۱ صفحه‌ای را تقدیم سنا کرده بودند و در آن رفتار رئیس جمهور را بدترین کابوسِ تدوین کنندگان قانون اساسی آمریکا توصیف کردند- وکلای ترامپ این هفته واکنش شدیدی از خود نشان دادند.

وکلای رئیس جمهور مفاد ارائه استیضاح در گزارش مجلس نمایندگان را تلاشی وقیحانه و غیرقانونی برای سرنگون کردن رای مردم در انتخابات ۲۰۱۶ و مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دانستند. سناتور‌های جمهوریخواه که به عنوان هیئت منصفه رای خواهند داد از هم اکنون خود را برای دفاع از این ادعا آماده کرده اند.

سناتور دیوید پِردو سناتور جمهوریخواه ایالت جرجیا گفت من شخصا ترجیح می‌دهم که شاهد باشم این چیز‌ها خیلی سریع رد شوند، چون این روند در مجلس نمایندگان مشروعیت نداشت.

سناتور لیندزی گراهام نیز گفت این اقدام از پیش طراحی شده بود و به ترور و انتقام گیری سیاسی شباهت دارد. کاری که آن‌ها دارند در قبال ریاست جمهوری انجام می‌دهند خطری برای خود نهاد ریاست جمهوری است.

درخواست احضار بولتون

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد میچ مک کانل رئیس اکثریت جمهوری خواه در سنای آمریکا قصد دارد مانع درخواست دموکرات‌ها برای احضار جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق برای ادای شهادت در دادگاه استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور شود.

در همین حال سنای آمریکا به احضار جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید برای دادن شهادت در محاکمه پارلمانی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، رای منفی داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز