آمریکا بالاخره به تلفات ناشی از حمله ایران به عین الاسد اعتراف کرد

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۲:۵۳:۳۴
کد خبر: ۹۵۴۴۳۶
آمریکا بالاخره به تلفات ناشی از حمله ایران به عین الاسد اعتراف کرد
آمریکایی ها بالاخره مجبور شدند آمار مجروحان ناشی از حمله ایران به عین الاسد را منتشر کنند.
به گزارش خبرگزاری برنا، روزنامه واشنگتن‌ پست به نقل از وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت: پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌ الاسد شمار بیشتری از نظامیان مصدوم آمریکایی برای مداوا و آزمایش پزشکی به خارج از عراق منتقل شده‌اند.
این در حالی است که حدود دو هفته قبل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و مقامات نظامی این کشور ادعا کردند که در این حمله به هیچ کس آسیبی نرسیده است.
پنتاگون روز جمعه هم اعلام کرده بود یازده نظامی در خارج از عراق به مداوای پزشکی نیاز دارند. مقامات نظامی آمریکا روز سه‌شنبه حاضر نشدند توضیح دهند که چه تعداد بیشتر از نظامیان مصدوم این کشور تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرند، اما اذعان کردند نظامیان «بیشتری» به مرکز پزشکی لنداشتول آلمان منتقل شده‌اند. این مقامات، امکان افزایش شمار این تعداد را در روز‌های آینده رد نکردند.
 
سی ان ان: تاثیر حملات ایران بسیار جدی تر از ارزیابی های اولیه است
پایگاه خبری آمریکایی سی ان ان اعلام کرد: با توجه به افزایش مجروحین حملات موشکی ایران به پایگاه نیرو‌های آمریکایی در عراق، مشخص می‌شود که تاثیر حملات ایران بسیار جدی‌تر از ارزیابی‌های اولیه بوده است.
پایگاه اینترنتی سی ان ان در گزارشی به قلم باربارا استار و ریان براون نوشت: ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد تعداد دیگری از نیرو‌های آمریکایی که در زمان حمله موشکی ایران در اوایل این ماه به پایگاهی در عراق در آن پایگاه بودند، به یک مرکز پزشکی آمریکا در آلمان منتقل شده اند.
این تعداد نظامیان مجروح جدا از ۱۱ نفری است که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد. حمله موشکی ایران در ۸ ژانویه (۱۸ دی) به تلافی حمله پهپادی آمریکا در ۲ ژانویه (۱۲ دی) انجام شد که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش انجامید.
سنتکام فورا اعلام نکرد علاوه بر این ۱۱ نفر، چند نفر دیگر در این حمله زخمی شده اند، اما یک مقام دفاعی آمریکا پس از خارج کردن ۱۱ مجروح از این پایگاه، به سی ان ان گفت: مجروحان بیشتری ممکن است وجود داشته باشند.
بیل اوربان، سخنگوی سنتکام، در بیانیه‌ای درباره این تحولات گفت، نظامیان بیشتری با احتیاط فراوان از این پایگاه خارج شدند و ممکن است در آینده هویت آن‌ها اعلام شود.
وی افزود: مجروحان برای درمان به مرکز پزشکی لند‌اشتول، واقع در ایالت راین‌لند‌ - فالتس آلمان منتقل شدند.
سنتکام هفته گذشته اعلام کرده بود ۱۱ نفر در این حمله مجروح شده اند که هشت نفر آن‌ها به مرکز درمانی لنداشتول در آلمان و سه نفر به کمپ عریفجان در کویت منتقل شده اند.
این در حالی است که پنتاگون ابتدا گفته بود حملات ایران هیچ کشته یا مجروحی نداشته است. افشای خبر ۱۱ مجروح و پس از آن، افزوده شدن به تعداد مجروحین، نشان می‌دهد که تاثیر حمله ایران جدی‌تر از ارزیابی‌های اولیه بوده است.
نظر شما
پرونده ویژه