پمپئو به نقش خودش در ترور سردار سلیمانی اعتراف کرد

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۰:۵۶:۵۵
کد خبر: ۹۵۴۷۴۵
پمپئو به نقش خودش در ترور سردار سلیمانی اعتراف کرد
پمپئو اعتراف کرد در ترور سپهبد سلیمانی و تصمیم گیری برای آن نقش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در ایالت فلوریدا آمریکا تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای ترور سردار سپهید شهید قاسم سلیمانی را "شجاعانه" توصیف و اعتراف کرد که او نیز در این تصمیم نقش داشته است.

او گفت: باید بگویم که من هم جزو این فرآیند تصمیم‌گیری بودم که خیلی‌ها ممکن بود مسیر اشتباه بروند؛ اما رییس جمهوری ترامپ تصمیم درست را گرفت و گفت که ما می‌خواهیم از آمریکا محافظت کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا از ابتدا تا انتهای این سخنرانی به بزرگنمایی سیاست خارجی ترامپ و موجه جلوه دادن دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی دیگر کشورها از جمله ونزوئلا مشغول بود.

وی مدعی شد که سردار سلیمانی در حال طرح‌ریزی برای آسیب رساندن به منافع آمریکا و کشتن نیروهای این کشور و منطقه بوده و این دلیل تصمیم برای ترور او بوده است.

ادعای پمپئو در حالی است که او هفته گذشته به همراه «مارک اسپر» وزیر دفاع، رییس ستاد کل ارتش و رییس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در مجلس سنا نتوانستند قانونگذاران کشور خود را درباره قریب‌الوقوع بودن خطر از سوی ایران قانع کنند.

مقام‌های آمریکایی مدعی بودند که خطر قریب‌الوقوعی از سوی سردار سلیمانی منافع آمریکا را تهدید می‌کرد اما سناتورها گفتند که مقام‌های کاخ سفید اسناد کافی برای این ادعا نداشتند.

پمپئو که پس از ترور سردار سلیمانی در ده‌ها مصاحبه تلویزیونی شرکت کرده تا این اقدام تروریستی را توجیه کند، در هیچ یک از مصاحبه‌ها پاسخ روشنی درباره این موضوع نداده است.

سردار شهید سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه 13 دی‌ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 18 دی‌ماه در پاسخ به اقدام تروریستی آمریکا در عملیاتی پایگاه هوایی عین الاسد در عراق را که میزبان نیروهای آمریکایی است به همراه یک پایگاه دیگر در اربیل هدف حمله موشکی قرار داد.

نظر شما