جو بایدن در نشریه فارن پالیسی نوشت:

رئیس جمهور شوم به برجام باز می‌گردم

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۹:۰۲:۳۴
کد خبر: ۹۵۴۷۷۴
رئیس جمهور شوم به برجام باز می‌گردم
نامزد دمکرات انتخابات 2020 آمریکا در نشریه «فارین پالیسی» نوشت: اگر رییس جمهوری شوم، آمریکا را به برجام باز می‌گردانم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جو بایدن، نامزد دمکرات انتخابات 2020 آمریکا بامداد جمعه در این یادداشت مفصل به تبیین سیاست‌های کلی دولت خود در صورتی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا و همچنین سیاست دولتش در قبال ایران، چین و تغییرات آب‌وهوایی پرداخت.

او با تاکید بر اینکه دیپلماسی اولین اولویت دولتش در سیاست خارجی خواهد بود، نوشت: در موضوع عدم اشاعه و امنیت هسته‌ای، ایالات متحده نمی‌تواند هم از توافق‌هایی که خود آن را مذاکره کرده خارج شود و هم صدایی قابل اتکا باشد.

معاون باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا افزود: ترامپ [در سیاست‌هایش در قبال] ایران تا کره شمالی، روسیه و عربستان سعودی، چشم‌انداز عدم اشاعه را به یک رقابت تسلیحاتی جدید تبدیل و حتی استفاده از تسلیحات هسته‌ای را محتمل‌تر کرده است.

بایدن تاکید کرد در صورتی که رییس جمهوری شود، تعهدات آمریکا به پیمان‌های کنترل تسلیحات را تجدید خواهد کرد.

او ادامه داد: توافق تاریخی هسته‌ای با ایران که دولت "اوباما-بایدن" آن را مذاکره کرد، از جلوگیری ایران به تسلیحات هسته‌ای جلوگیری می‌کرد؛ اما ترامپ با کنار گذاشتن عجولانه آن، باعث شده که ایران برنامه هسته‌ای خود را بازگرداند.

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا وعده داد در صورتی که تهران به اجرای کامل تعهدات خود در برجام بازگردد، او واشنگتن را دوباره به این توافق بازخواهد گرداند.

او در عین حال گفت که از قدرت دیپلماسی و همکاری با متحدان واشنگتن برای تقویت و گسترش برجام استفاده خواهد کرد

 

نظر شما