شورای نگهبان اعلام کرد؛

اشخاص از گمانه زنی غیرمستند و انتساب مطالب دروغ خودداری کنند

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۰:۲۵:۵۵
کد خبر: ۹۵۴۷۹۷
اشخاص از گمانه زنی غیرمستند و انتساب مطالب دروغ خودداری کنند
روابط عمومی شورای نگهبان در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از گمانه زنی غیرمستند درباره بررسی صلاحیت‌ها و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان تاکید کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این اطلاعیه آمده است:

در امروز و روزهای گذشته اخبار و مطالب مختلفی نسبت به دلایل عدم تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات منتشر می‌شود که عموماً کذب و بی اساس است. هرچند شورای نگهبان بارها از مسئولان، فعالان سیاسی و رسانه‌ها درخواست کرده است که در خصوص نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان و دلایل عدم تأیید افراد از گمانه زنی‌های غیر مستند خودداری ورزند، اما با اینحال شاهد تکرار این ادعاها در فضای عمومی کشور هستیم.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: شورای نگهبان ضمن تکذیب و عدم تأیید مطالب منتشرشده و تأکید بر اینکه تأیید صلاحیت داوطلبان مبتنی و مستند به مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات و ادله ابرازی از مراجع ذی‌صلاح می‌باشد، همچون گذشته از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی، درخواست می‌کند از هرگونه اظهارنظر و گمانه‌زنی غیرمستند، انتشار شایعات بی اساس و انتساب مطالب دروغ به شورای نگهبان که باعث نگرانی افکار عمومی می گردد، خودداری نمایند و اعلام می دارد حق این نهاد در پیگیری قضایی موارد نقض قانون از جمله نشر اکاذیب محفوظ می‌باشد.

نظر شما