رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان:

مدیرکل سیاسی وزارت کشور می‌تواند درباره جبهه‌هایی که مجوز ندارند، اقدام قانونی کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۵:۲۱:۴۲
کد خبر: ۹۵۴۸۷۰
مدیرکل سیاسی وزارت کشور می‌تواند درباره جبهه‌هایی که مجوز ندارند، اقدام قانونی کند
رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان می‌گوید: مدیر کل سیاسی وزارت کشور که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است می‌تواند درباره فعالیت انتخاباتی احزاب یا جبهه‌هایی که مجوز ندارند، اظهارنظر و اقدام قانونی کند.

«حسن رسولی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان، درباره مجوز نداشتن برخی از جبهه‌های سیاسی از جمله جبهه پایداری به خبرنگار برنا گفت: تا جایی که من مطلع هستم قانون انتخابات اجازه داده است که احزاب هم‌سو و هم‌جهت برای هم‌افزایی در بهره‌وری نتایج رفتارهای انتخاباتی‌شان، اقدام به تشکیل جبهه‌ ائتلافی کنند. در این راستا تاکنون جبهه‌های مختلفی تشکیل شده است. اینکه جبهه پایداری هم از این ظرفیت قانونی استفاده کرده است یا نه، مطلع نیستم اما باقی جبهه‌هایی که از ظرفیت بهره‌مند شده‌اند این مسیر را طی کرده‌اند و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب هم تا جایی‌که مطلع هستم با دید باز با تقاضاهای دریافتی، برخورد کرده است.

رئیس ستاد انتخابات مرکزی شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان در پاسخ به این سوال که اگر حزبی یا جبهه‌ای مجوز نداشته باشد فعالیت انتخاباتی‌اش قانونی است یا غیرقانونی، عنوان کرد: قطعا کمیسیون ماده ۱۰ احزاب به عنوان مسئول اجرای این قانون به فرض صحت نداشتن مجوز قانونی، باید از طریق تماس با احزاب دارای پروانه عضو و تشکیل‌دهنده چنین جبهه ائتلافی گفتگو کند، تذکر دهد و در صورت، مفید فایده نبودن از طریق مجاری قانونی اقدام کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مرجع پاسخگوی این شرایط، اظهار کرد: مدیر کل سیاسی وزارت کشور که دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است می‌تواند در این مورد اظهارنظر و اقدام قانونی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز