سردار سلامی خبر داد؛

آمادگی سپاه برای ساخت منازل مسکونی سیلزدگان

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۲۰:۱۰:۵۸
کد خبر: ۹۵۵۴۹۹
آمادگی سپاه برای ساخت منازل مسکونی سیلزدگان
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه و بسیج برای مشارکت در ساخت و تجهیز منازل مسکونی سیلزدگان شرق هرمزگان آمادگی دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سردار سرلشکر حسین سلامی عصر شنبه در بازدید از مناطق سیلزده شهرستان بشاگرد افزود: برخی از منازل مسکونی مردم جاسک وبشاگرد در مسیر سیلاب قرار دارند که باید مکان جدیدی برای اسکان دائمی آن ها درنظرگرفته شود.
وی باتوجه به اینکه بارندگی ها همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: اسکان موقت و دائمی برای سیلزدگان امری ضروری است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآورشد: نیروی دریایی سپاه و سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان درکنار سایر نیروهای دولتی ومردمی با استفاده از ظرفیت مهندسی و همچنین استفاده از بالگرد درحال خدمت رسانی وامدادرسانی به مناطق سیلزده شرق هرمزگان بوده و تا عادی شدن شرایط به خدمت مشغول هستند.
سلامی در ادامه بازدید بر تداوم ارائه خدمات به روستاهای سیلزده بشاگرد با استفاده از بالگرد و دیگر امکانات و سرعت بخشی در جبران خسارت‌ها و بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل تاکیدکرد.
فرمانده کل سپاه پاسداران روز جمعه چهارم آبان ماه و امروز شنبه به همراه استاندار هرمزگان وتنی چند از فرماندهان ارشد سپاه از مناطق سیلزده جاسک و بشاگرد بازدیدکردند و از نزدیک آخرین وضعیت روستاهای این شهرستان را مورد بررسی قراردادند.
همچنین با حضور در جمع مردم تعدادی از روستاهای منطقه بشاگرد در گفت وگوی صمیمانه با مردم به پیگیری و رسیدگی به درخواست های آنان پرداختند.
به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه امسال سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.
از همان ابتدا سپاه وبسیج به همراه مسوولان دولتی، نیروهای مردمی خیران به صورت زمینی و هوایی به کمک این مناطق سیل زده شتافتند واین خدمات رسانی ها تا عادی شدن فعالیت ها همچنان ادامه دارد.
 بارش‌های ۲ روز گذشته در شرق هرمزگان نیز سبب طغیان دوباره رودخانه‌ها شده و رفت و آمد در محورهای مواصلاتی روستایی در بشاگرد و جاسک را مختل کرده است.
در این راستا بالگردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران امروز شنبه نیز درحال خدمات رسانی هوایی به مناطق سیل زده شرق هرمزگان بودند و به توزیع اقلام غذایی از جمله آرد و بسته‌های بهداشتی و دارویی به مناطق روستایی در محاصره سیل مشغول بودند.
شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.

نظر شما