وزیر کشور:

قاچاق سوخت ۹میلیون لیتر کاهش یافت

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۰:۱۱:۳۸
کد خبر: ۹۵۵۶۵۳
قاچاق سوخت ۹میلیون لیتر کاهش یافت
وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، در قاچاق ورودی با کاهش روبرو بودیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در پایان جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس گزارشات ارائه شده، در قاچاق ورودی با کاهش روبرو بودیم.برآورد کلی از قاچاق در کشور حدود ۱۲ میلیارد دلار بود، این قاچاقی است که از داخل به خارج و از خارج به داخل انجام می شود.

رحمانی فضلی افزود:  در حوزه قاچاق کالا از داخل به خارج بیش از ۸۰ درصد آن قاچاق سوخت است که با کاهش بسیار خوبی که حدود ۹ میلیارد لیتر مواجه بودیم و با طرح تکمیلی که وزارت نفت همکاری خوبی کرد در حوزه مرز نشینان امیدواریم در ماه های باقی مانده امسال و سال ۹۹ با کاهش قابل توجه قاچاق سوخت روبرو باشیم.

او توضیح داد: طرح مبارزه با قاچاق سیگار و کالای خانگی در جلسه امروز مطرح شد که قرار شد در بحث قاچاق لوازم خانگی که بدون ضمانت و کیفیت هم هستند اتحادیه نقش اصلی را بازی کند و ما از مبدا یعنی بنادرو بنکداران وارد عمل شویم و سپس سراغ خرده فروشان برویم.

وزیر کشور ادامه داد: همچنین ۸ ماه به همه کسبه و فروشندگان و اتحادیه وقت داده شد تا در این طرح بتوانند خود را با ضوابط حاکم منطبق کنند و هر کالایی را دارند الان می توانند بفروشند و بعد از آن ۸ ماه دیگر شاهد کالاهای غیر استاندارد در بازار نباشیم. اگر بتوانیم سامانه های نظارتی را با هماهنگی دستگاه های اجرایی مبدا تا مقصد اجرایی کنیم حتما می توانیم بازار های غیر رسمی را کنترل کنیم.

رحمانی فضلی بیان داشت: از اول سال با توجه به اینکه حدود ده سال است قانون سامانه ها وجود دارد ما با تاکیداتی که هم رهبر معظم انقلاب و هم رییس جمهور و دولت دارند به اندازه ۵ سال در این حوزه پیشرفت داشتیم. یک زمانبندی تا آخر اسفند با همه دستگاه ها انجام دادیم. برخی دستگاه ها به وظایف خود عمل نکردند و آخر سال باید به دولت پاسخگو باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز