نماینده مردم تهران در مجلس:

دوستان اصلاح‌طلب از انفعال خارج شوند و در انتخابات قوی شرکت کنند/ به‌جای پارلمان در سایه، مجلس را دریابید/ هاشمی وقتی رد صلاحیت شد اعضای ستادش را به دیگر ستادها فرستاد

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۵:۰۰:۴۷
کد خبر: ۹۵۵۹۵۵
دوستان اصلاح‌طلب از انفعال خارج شوند و در انتخابات قوی شرکت کنند/ به‌جای پارلمان در سایه، مجلس را دریابید/ هاشمی وقتی رد صلاحیت شد اعضای ستادش را به دیگر ستادها فرستاد
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دوستان در شورای نگهبان در عدم التزام‌هایی که صورت گرفته می‌گویند که اشکال از قانون است ولی به همان نسبت که این قانون اشکال دارد به همان نسبت انتظار می‌رود که نگاه‌ها، جامع باشد.

«احمد مازنی»، عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «رد صلاحیت نمایندگان از سوی شورای نگهبان» گفت: از همکاران خود در کمیسیون شوراها، وزارت کشور و دولت گلایه دارم زیرا در امر مربوط به نظام قانون انتخابات تاخیر صورت گرفت، سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با انتخابات، مدتی است که ابلاغ شده، اما دولت در ارایه لایحه تاخیر داشته و مجلس هم این کار را با تاخیر انجام داده است. مهم ترین طرح و مادر طرح ها و لوایح برای اداره کشور مربوط به انتخابات است. 

او ادامه داد: ایراداتی در نظام انتخابات داریم، بخش های مختلف مربوط به قانون انتخابات نیازمند بررسی همه جانبه است. در شرایط احراز صلاحیت و نحوه ثبت‌نام‌ها نیز ایراداتی را شاهد هستیم. برخی از اعضای شورای نگهبان در تماس‌هایی که داشتند گلایه می‌کردند چرا در این مدت، قانون انتخابات را اصلاح نکردید؟ در اصل 28 شرایطی برای احراز صلایت محرز شده که بعضی از این شرایط کمی است مانند سن کاندیدا و یا سابقه امنیتی و قضایی اما برخی شرایط مانند کشف میزان التزام عملی به اسلام از کجا می‌تواند محقق شود؟ این موضوع دامنه وسیعی دارد. 

مازنی بیان کرد: نوه‌های حضرت امام در توضیحی از حضرت بیان می‌دارند که عقیده امام برای نماز صبح این بوده که نماز صبح را اول وقت بخوانید و اگر خواب ماندید تا ظهر هر وقت که شد نمازتان را بخوانید. این یک نگاه است اما حضرت در نگاه دیگر می‌توانست بگوید شما اگر ترک نماز صبح کردید چرا در این خانه هستید؟ التزام به اسلام نگاه‌ها و دیدگاه‌های زیادی دارد. 

او گفت: التزام به جمهوری اسلامی را هم می‌توان اینگونه مطرح کرد. یک عده کسانی هستند که در مرز براندازی قرار دارند و یا نمایندگانی که با قوه مجریه تعاملی داشته و درخواستی را مبنی بر جایگزینی و جابجایی برخی مسئولیت‌ها مطرح کرده‌اند که این مداخله در امور قوه دیگر است و طبق اصل 57 قانون اساسی، تداخل قوا نباید صورت گیرد و در صورت رخ دادن، می‌توان گفت فرد التزام به قوانین جمهوری اسلامی ندارد. اینها دایره وسیعی دارد و این عدم التزام ها سلیقه ای است. البته دوستان در شورای نگهبان در عدم التزام‌هایی که صورت گرفته می گویند که اشکال از قانون است ولی به همان نسبت که این قانون اشکال دارد به همان نسبت انتظار می رود که نگاه ها، جامع باشد.

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: اصل در انتخابات مشارکت مردم است. وقتی از بین کاندیداها تعدادی را از یک جناح تایید می کنید و 156 حوزه، کاندیدا اصلاح طلب ندارد، چگونه مشارکت ایجاد شود، آقایان مفهوم انتخابات را رعایت نکردند. امیدواریم در بازنگری حتما دوستان رعایت کنند و افرادی که تایید نشدند، با اغماض و سعه صدر بیشتر تعدادی را برگردانند تا فضای انتخابات رقابتی شود. وقتی انتخابات رقابتی نباشد مردم احساس می کنند واجب کفایی است و ضرورتی ندارد شرکت کنند، هماطور که حضور در انتخابات واجب عینی است ایجاد شرایط حضور مردم هم واجب عینی است.

او در رابطه با مطرح شدن پارلمان در سایه گفت: باید پارلمان اصلی مجلس شورای اسلامی را دریابیم. خدمت دوستان اصلاح‌طلبم عرض کنم که سیاست‌ورزی را باید از هاشمی آموخت زمانی‌که خودش رد صلاحیت شد، اعضای ستاد خود را به ستاد کاندیدای دیگر فرستاد و از مردم دعوت به حضور فعال کرد که این مفهومش یک رفتار سیاسی و سیاست ورزی در عصر عسرت است. نباید بعنوان جریان اصلاح‌طلب با انفعال برخورد کنیم. هرچند که ظلم و کوتاهی صورت گرفته و حق اصلاح‌طلبان تضییع شده و رفتار سلیقه ای صورت گرفته اما تقاضا می کنم، دوستان از انفعال خارج شوند و با همین افراد شرایط را برای یک انتخابات پرشور و مجلس قوی فراهم کنند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز