نماینده مردم فسا در مجلس:

امیداریم ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های بیوتروریسم خارج نشده باشد/ ۵۶ میلیون نفر در معرض کشتار قرار دارند

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۰۵:۱۴:۰۶
کد خبر: ۹۵۵۹۸۳
امیداریم ویروس کرونا از آزمایشگاه‌های بیوتروریسم خارج نشده باشد/ ۵۶ میلیون نفر در معرض کشتار قرار دارند
نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به ویروس کرونا گفت: امیدوارم این ویروس از آزمایشگاه‌های بیوتروریسم خارج نشده باشد زیرا جان میلیون‌ها نفر در خطر است.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، نمانیده مردم فسا در مجلس، در  گفتگو با خبرنگار برنا در ارتباط با «ویروس کورنا» گفت: به عنوان یک پزشک باید عرض کنم «کورنا» ویروسی است که متأسفانه دارو و واکسنی ندارد و فقط باید جنبه‌های بهداشتی کار را بالا برد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: امیدوارم این ویروس از آزمایشگاه‌های بیوتروریسم خارج نشده باشد زیرا جان میلیون‌ها نفر در خطر است. پیش بینی‌ها این است که اگر نتوانند این ویروس را کنترل کنند تا 56 میلیون نفر در معرض، کشتار قرار می‌گیرند. 

او گفت: باید کشور چین نه تنها خودش بلکه سازمان بهداشت جهانی را هم پای کار آورد و همه دست به دست هم دهند زیرا این ویروس‌‌ها، مرز جغرافیایی و نژاد خاصی را نمی‌شناسند و همه را در برمی‌گیرند. 

جمالی نوبندگانی بیان‌ کرد: تعداد زیادی دانشجوی ایرانی در چین داریم که باید دولت چین از آنها مراقبت کند،. دولت چین این توان را دارد و دولت فقیری نیست و باید از شیوع این ویروس به سایر نقاط منطقه و قاره آسیا جلوگیری کند.

او گفت: امیدوارم مردم به سفرهای غیرضروری نروند و کاملا هوشیار باشند. همچنین ان‌شاءالله شاهد اقداماتی مانند آتش زدن کتاب پزشکی نباشیم که این اقدام ما را از جنبه‌های علمی جامعه تهی می‌‌کند. وزارت بهداشت و درمان در این زمینه هوشیار شده و در فرودگاه‌های بین‌المللی مستقر شدند و علائم را تا حد زیادی تشخیص می‌دهند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: یکی از مشکلات که منجر به همه‌گیر شدن این ویروس می‌شود این است که در تشخیص اولیه، ممکن است فرد در دوره کُمون این ویروس به سر ببرد و جزو ناقلین و بیماران به حساب نیایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز