حزب کتائب در جلسه بودجه و رای اعتماد مجلس به دولت لبنان شرکت نمی کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۲۱:۵۲:۱۳
کد خبر: ۹۵۶۰۳۴
حزب کتائب در جلسه بودجه و رای اعتماد مجلس به دولت لبنان شرکت نمی کند
حزب مسیحی «کتائب» اعلام کرد که در جلسه فردا (دوشنبه) مجلس برای بررسی بودجه ۲۰۲۰ میلادی لبنان و پس از آن جلسه رای اعتماد به دولت جدید این کشور، شرکت نمی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سامی الجُمیّل» رییس حزب یاد شده یکشنبه شب در صفحه ی توییتر خود نوشت: جلسه مجلس غیرقانونی است و ما با  شرکت در این جلسه به آن مشروعیت نمی بخشیم زیرا مردم لبنان با جنبش خود و مخالفت با همه ی مسوولان و رهبران سیاسی و حزبی ، در عمل مجلس و دولت را ساقط کرده اند.

وی تاکید کرد: از سیاست اقتصادی مجلس و دولت جدید استقبال نمی کنیم زیرا آن چه ما اکنون می بینیم ادامه همان شیوه و راه دولت پیشین است که با اعتراض مردم وادار به استعفا شد.

۱۲ روز پس از آن که قشرهای گوناگون مردم لبنان به ویژه کارگران، جوانان و فعالان مدنی، دانشجویان و معلمان دانشگاه ها و مدارس خصوصی و دولتی در شهرهای مختلف این کشور در اعتراض به بحران سوخت،  بیکاری، فساد، گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی و کافی نبودن حقوق، تظاهرات، تجمع و تحصن  کردند «سعد حریری» نخست وزیر وقت هفتم آبان گذشته از ریاست دولت استعفا کرد.

سامی الجمیل با اشاره به این که حزب کتائب در جلسه رای اعتماد مجلس به دولت جدید به ریاست «حسان دیاب» نیز شرکت  نمی کند خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی برای تغییر ترکیب مجلس و دولت شد.

فراکسیون حزب مسیحی «کتائب» به رهبری «سامی الجمیل» ۳ نماینده در مجلس ۱۲۸ نفری لبنان دارد و افزون بر این حزب، سه حزب المستقبل، نیروهای لبنانی و سوسیالیست ترقی خواه به دولت جدید این کشور رای اعتماد نمی دهند.

فراکسیون «المستقبل» وابسته به حزب سُنی المستقبل به رهبری حریری ۱۸ نماینده، فراکسیون «جمهوری قوی» وابسته به حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» به رهبری «سمیر جَعجَع» ۱۵ نماینده و فراکسیون «گردهمایی دموکراتیک» وابسته به حزب دُروزی «سوسیالیست ترقی خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» ۹ نماینده در مجلس دارند.

با این همه ، کارشناسان پیش بینی می کنند که اکثریت نمایندگان مجلس به دولت حسان دیاب رای اعتماد خواهند داد.

نظامیان لبنان از چند روز پیش اقدام های پیشگیرانه از جمله استفاده از بلوک های سیمانی برای حفاظت از نمایندگان و وزیرانی که روزهای آینده قصد ورود به ساختمان مجلس در مرکز بیروت را دارند، اتخاذ کرده اند.

ارتش لبنان هم امشب با صدور بیانیه در بیروت از معترضان خواست با توجه به جلسه ی مجلس برای بررسی بودجه سال جاری میلادی کشور، از بستن راه های اصلی و فرعی خودداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز