سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور تشریح کرد؛

باج‌گیری از کسبه بازار با عناوین جعلی

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۰:۴۸:۱۵
کد خبر: ۹۵۶۱۹۲
باج‌گیری از کسبه بازار با عناوین جعلی
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از باجگیری افرادی با عناوین جعلی که خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند خبر داد و گفت: مردم به کسب و کارهای خود احاطه داشته باشند و اسناد هویتی بازرسان را درخواست کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید یاسر رایگانی با تأکید بر اینکه مردم مراقب کلاهبرداران باشند، اظهار کرد: ما در سازمان تعزیرات، عنوان شغلی «بازرس» نداریم و چنانچه بخواهیم نظارتی بر بازار داشته باشیم به صورت تیم‌های گشت مشترک به بازار می‌رویم.

وی افزود: در این تیم مشترک رئیس شعبه و دو تا سه نفر از بازرسان اتحادیه و اصناف و همین‌طور نیروی انتظامی حضور دارند اما متأسفانه در ماه‌های اخیر مشاهده کرده‌ایم که افرادی با عناوین جعلی، خود را بازرس سازمان تعزیرات معرفی کرده و از مردم باج می‌گیرند.

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: متأسفانه در شکایات دیده‌ایم که کسبه اطلاع می‌دهند افرادی با عنوان بازرس تعزیرات به محل کسب آنها مراجعه کرده و درخواست ۱۰ برابر پول جریمه احتمالی آنها را داشته‌اند و کسبه هم از روی ناآگاهی این مبالغ را پرداخت کرده‌اند.

رایگانی تأکید کرد: عنوان و جایگاه سازمانی به عنوان بازپرس تعزیرات نداریم و فقط بازرسان اتحادیه و اصناف هستند که آن هم به تنهایی در بازدیدها نمی‌روند و اگر هم بروند با معرفی‌نامه اتحادیه خود خواهند رفت.

وی افزود: کسبه و مردم می‌توانند با شماره تماس ۸۸۸۵۳۰۱۰-۰۲۱ که شماره دفتر مرکزی تعزیرات است تماس گرفته، مستندات و مشاهدات و اعتراضات خود را مطرح کنند که قطعاً با آن برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با انتقاد از اینکه جعل عنوان و کلاهبرداری به راحتی انجام می‌شود، گفت: به عنوان مثال در یک خیابان حدود ۵۰ تا ۶۰ مغازه توسط یک گروه دو تا سه نفره مورد کلاهبرداری قرار گرفتند که این تیم با ابزار لازم مانند بی‌سیم و جعل کارت به این مغازه‌ها مراجعه کرده بودند.

رایگانی خاطرنشان کرد: متأسفانه همه اصناف از داروخانه‌ها گرفته تا خرده‌ فروشان، رستوران‌ها، پیتزا فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها تحت این کلاهبرداری‌ها قرار گرفته‌اند و ما این اتفاق را در کل کشور شاهد هستیم، اما در تهران بیشتر بوده است.

وی افزود: در گزارشی که ثبت شد یک تیم کلاهبرداری به حدود ۷۰ دفتر مشاوره املاک رفتند و با بنر پلمپ و داشتن بی‌سیم آنها را تهدید می‌کردند که در ازای پلمپ نکردن، مبالغ هنگفتی را دریافت کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات به مردم توصیه کرد که به کسب و کارهای خود احاطه داشته باشند، بازرسان صنف خود را بشناسند و در صورت مراجعه این افراد، اسناد هویتی را درخواست کنند.

وی گفت: متأسفانه این نوع کلاهبرداری «جعل عنوان» است و سازمان تعزیرات نسبت به کسانی که به اسم تعزیرات سوء استفاده می‌کنند، کوتاه نمی‌آید و رضایت نمی‌دهد، بنابراین از مردم می‌خواهیم علاوه بر اینکه مستندات خود را به سازمان گزارش دهند عناوین شغلی را که به محل کسب و کارشان مراجعه می‌کنند به دقت بررسی کنند.

نظر شما