ترامپ رسماً از معامله قرن رونمایی کرد

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۲۰:۱۶:۲۹
کد خبر: ۹۵۶۹۹۸
ترامپ رسماً از معامله قرن رونمایی کرد
رئیس‌جمهور آمریکا طی مراسمی با حضور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن رونمایی کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی طی مراسمی با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به طور رسمی از طرح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد.

ترامپ در ابتدای صحبت‌های خود مدعی شد که امروز گام بزرگی به سوی صلح [در خاورمیانه] برداشته خواهد شد. وی همچنین ادعا کرد که رژیم صهیونیستی به دنبال صلح است.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی موسوم به معامله قرن گفت: «از زمان ریاست جمهوری لیندون جانسون تا امروز برای ایجاد صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تلاش شده اما موفقیتی به دست نیامده است. اما طرحی که ما آماده کرده‌ایم مفصل‌ترین طرح صلح است که در 80 صفحه تدوین شده و جزئیات زیادی را شامل می‌شود.»

دونالد ترامپ در ادامه تأکید کرد که بر اساس طرح صلح آمریکایی-صهیونیستی، آمریکا تمامی بیت‌المقدس را به عنوان قلمرو اسرائیل محسوب خواهد کرد و حاکمیت ادعایی این رژیم بر جولان اشغالی را نیز به رسمیت می‌شناسد. وی همچنین خاطرنشان کرد که دولتش پیش از این نیاز همین امتیازات را برای رژیم صهیونیستی قائل شده است.

وی مدعی شد: «طرح پیشنهادی ما راهکارهای فنی برای حل‌وفصل مشکل اسرائیلی‌ها وفلسطینی‌ها در بر دارد. به نظر من این یک طرح برد-برد برای هر دو طرف است. یک راهکار دو کشوری که مشکلات را حل می‌کند. هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینی‌ها خواستار صلح هستند. من از نخست‌وزیر نتانیاهو برای برداشتن این گام جسورانه تشکر می‌کنم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود درباره این طرح آمریکایی-صهیونیستی افزود: «من می‌خواهم که این توافق یک توافق بسیار خوب برای فلسطینی‌ها باشد. امروز یک روز تاریخی برای فلسطینی‌ها است تا بتواند بالاخره به یک کشور مستقل متعلق به خودشان داشته باشند. پس از 70 سال این می‌تواند آخرین فرصت آنها باشد. به این دلیل می‌گویم آخرین فرصت که ما دیگر هیچ‌گاه تیمی مانند تیم امروز نخواهیم داشت. ما امروز تیمی در اختیار داریم که آمریکا رو دوست دارند، اسرائیل را دوست دارند و بسیار باهوش و متعهد هستند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز