واکنش تند ترکیه به معامله قرن

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۲۳:۴۵:۱۱
کد خبر: ۹۵۷۰۲۲
واکنش تند ترکیه به معامله قرن
وزارت خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه مردم و سرزمین فلسطین فروشی نیستند، «معامله قرن» را رد و اعلام کرد که این طرح «مرده به دنیا آمد.»

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه شب در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: این طرح برای ضمیمه و غصب کردن سرزمین‌های فلسطینی و کشتن راه‌حل دو دولتی است.

ترکیه با تاکید بر اینکه معامله قرن مرده به دنیا آمد، قدس را خط قرمز خواند و افزود: آنکارا اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی اشغالگری و آزار و اذیت خود را توجیه کند.

وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اینکه مردم و سرزمین فلسطین فروشی نیستند، اعلام کرد که ما همواره در کنار برادران فلسطینی خواهیم بود و برای تحقق فلسطینی مستقل در سرزمین‌های فلسطینی تلاش خواهیم کرد.

«نعمان کورتولموش» نایب رییس حزب عدالت و توسعه ترکیه نیز در توئیتر نوشت: نه، ترامپ! قدس پایتخت کشور فلسطین و جهان اسلام است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح صلح خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند. طرح ترامپ با مخالفت‌های گسترده‌ای در منطقه مواجه شده است.

همچنین مردم فلسطین در واکنش به این اقدام ترامپ تظاهرات سراسری در غزه و کرانه باختری برگزار کردند.

نظر شما