موسوی:

معامله قرن بذر نفرت را در منطقه غرب آسیا می‌کارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۹ - ۱۸:۳۱:۵۵
کد خبر: ۹۵۷۲۱۰
معامله قرن بذر نفرت را در منطقه غرب آسیا می‌کارد
سخنگوی وزارت امور خارجه طرح معامله قرن را «اهریمنی» دانست که بذر نفرت و خشونت دائمی را در منطقه غرب آسیا می کارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سیدعباس موسوی» روز چهارشنبه در حساب توییتری خود به زبان انگلیسی نوشت: این به اصطلاح «معامله قرن» هجوی تمام عیار است که توسط جمعی شیاد یاغی جعل شده تا آرزوهای یک ملت رنج کشیده برای رسیدن به کرامت و حق تعیین سرنوشت را محو نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این در واقع «اهریمن معامله قرن» است که بذر نفرت و خشونت دائمی را در منطقه غرب آسیا می کارد.

موسوی همچنین در توئیتی به زبان عربی با اشاره به طرح سازش «معامله قرن» تاکید کرد که ایران آماده همکاری با کشورهای منطقه برای رویارویی با توطئه بزرگی است که امت اسلامی را تهدید می کند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی طرح صلح خود موسوم به «معامله قرن» بیان کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

شخصیت های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده اند، همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

همه گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی مخالفت صریح خود را با این طرح اعلام کردند. در میان کشورهای عربی نیز عربستان سعودی، امارات، قطر و بحرین که به دنبال عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند، از این طرح حمایت کردند.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه طرح معامله قرن را کابوسی برای منطقه و دنیا دانست و در واکنشی توییتی به رونمایی و اعلام آن توسط رییس جمهوری آمریکا نوشت: این به اصطلاح «چشم‌انداز صلح»، صرفا پروژه خیالی یک بسازبفروش ورشکسته است.

ظریف با هشتگ «بیایید برای فلسطینی‌ها متحد شویم» در توییت خود ابراز امیدواری کرد که این زنگ بیدارباش برای همه مسلمانانی باشد که در مسیر اشتباه قرار گرفته‌اند.

آیت الله سیستانی مرجعیت عالی شیعیان در عراق نیز در بیانه‌ای با تاکید بر اینکه «معامله قرن» محکوم به شکست است، اعلام کرد: این طرح احساسات صدها میلیون عرب و مسلمان را در سراسر جهان جریحه‌دار کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز