علی ربیعی:

فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند

۱۳۹۸/۱۱/۱۱ - ۲۰:۱۶:۱۹
کد خبر: ۹۵۷۸۱۰
فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن گفت: فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, علی ربیعی, سخنگوی دولت در حاشیه جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری از ورود ویروس کرونا و مقابله با آن گفت: دولت، تقدیر و تشکر خود را از دولت چین اعلام می‌کند، دولت چین تلاش‌های زیادی در این زمینه داشته است، ما در کنار مردم و دولت چین هستیم. مسئله بسیار مهمی است و این بیماری‌ای است که به سرعت شیوع پیدا می‌‌کند و عامل انسانی و شدت شیوع آن نیز بسیار بالاست.

او عنوان کرد: علاوه بر تقدیر و تشکر  از دولت چین، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز آمادگی خود را اعلام کرده است و کمکهایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتما انجام خواهد داد. برخی مباحث روز یکشنبه مطرح شد و از همان زمان، فردی که با یک علامت مشاهده شده بود قرنطینه شد و به تمامی استانداری‌ها نیز ابلاغ شد.

او ادامه داد: تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد در آنجا وزارت بهداشت و درمان با آزمایشگاه و نیروهای متخصص مستقر است و شدت خواهد یافت. مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کنترل خواهند شد. امروز بسیار تاکید شد که سلامت یک ایرانی، مسئولیت همه دولت است. 

او ادامه داد: وزیر محترم بهداشت و درمان با حساسیت تمام نسبت به این مسئله ورود کرده است و برای ما چیزی برتر از سلامت ایرانیان مهم نبوده و بنابراین تصمیمات ما مبتنی بر حفظ سلامت ایرانیان بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: به خاطر همین هم به طور موقت فعلا پروازهای مستقیم از ایران به چین و چین به ایران تعطیل شده‌اند تا بتوانیم تمهیدات بیشتری بیاندیشیم. خانواده‌های ایرانیان مقیم چین نگران نباشند، وزارت راه و شهرسازی موظف است با یک هواپیمای کشور ثالث یا با هواپیمای تجهیز شده ایران در کنار تیم درمانی وزارت بهداشت ایرانیانی را که مایل هستند به ایران بازگردانند.

او افزود: خوشبختانه علائم ویروس کرونا همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرده‌اند در ایران مشاهده نشده است. در این زمینه شایعات می‌تواند به مردم آسیب برساند، وزارت بهداشت امروز محور اطلاع‌رسانی‌ها تعیین شد. 

ربیعی بیان داشت: از تمامی رسانه‌ها درخواست می‌کنم کانون اخبار خود را تنها وزارت بهداشت قرار دهند. وزیر بهداشت نیز به محض مشاهده هر نوع علائمی به سرعت همراه با تدابیر لازم اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز