فلسطینیان طرحی جایگزین «معامله قرن» ارائه خواهند داد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۰:۲۰
کد خبر: ۹۵۸۳۸۵
فلسطینیان طرحی جایگزین «معامله قرن» ارائه خواهند داد
وزیر خارجه فلسطین روز شنبه تاکید کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حضور در شورای امنیت، طرحی جایگزین طرح «معامله قرن» آمریکا را برای سازش با صهیونیست ها ارائه خواهد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، ریاض المالکی وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد: فلسطینی ها حمایت لازم را از اتحادیه عرب برای مقابله با آنچه طرح صلح آمریکا در خاورمیانه (معامله قرن) خوانده می شود، کسب کرده اند.

وی افزود: محمود عباس در جلسه شورای امنیت که قرار است 11 فوریه آینده برگزار شود، شرکت می کند و طرحی جایگزین طرح آمریکا را ارائه خواهد داد.

نشست فوق العاده اتحادیه عرب درباره طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» امروز شنبه با حضور محمود عباس در سطح وزیران خارجه عرب آغاز شد.

این نشست به درخواست فلسطین و با سخنرانی محمد علی الحکیم وزیر خارجه عراق به عنوان رییس دوره‌ای این اتحادیه کار خود را شروع کرد.

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب در بیانیه پایانی این نشست، تاکید کرد: به صراحت مخالفت اتحادیه عرب را با آنچه معامله قرن نامیده می شود، اعلام می کنیم. زیرا این طرح حداقل ترین حقوق و خواسته های مردم فلسطینی را هم محقق نمی کند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و با رونمایی از طرح سازش‌کارانه خود موسوم به «معامله قرن» اعلام کرد که این طرح، شهر قدس را پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی می‌داند.

شخصیت‌ های سیاسی در کشورهای مسلمان به این طرح واکنش نشان داده‌اند؛  همچنین شهرهای مختلف فلسطین از جمله غزه و کرانه باختری در واکنش به این اقدام ترامپ، شاهد تظاهرات سراسری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز