درخواست جدایی اسکاتلند از انگلیس یک روز پس از برگزیت

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۸:۵۹:۲۸
کد خبر: ۹۵۸۳۹۰
درخواست جدایی اسکاتلند از انگلیس یک روز پس از برگزیت
یک روز پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، مخالفان دولت بوریس جانسون و جدایی‌طلبان اسکاتلندی در شهر ادینبرو با نواختن ملودی‌های محلی اسکاتلند، دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در این حرکت اعتراضی معترضان پرچم اسکاتلند را که روی آن عبارت «آری به همه پرسی دوم» نوشته شده بود به اهتزاز درآوردند. آنها همچنین با سردادن شعارهایی و نواختن ملودی‌های محلی اسکاتلند خواستار جدایی این منطقه از انگلیس شدند.     

نیکلا استرجن سروزیر اسکاتلند قصد داشت تا در نیمه دوم سال جاری میلادی همه پرسی جدایی این منطقه از انگلیس را برگزار کند. وی آذرماه گذشته در نامه‌ای رسمی از نخست وزیر انگلیس خواست تا با واگذاری اختیار قانونی برای برگزاری همه‌پرسی جدایی این منطقه از انگلیس موافقت کند. اما جانسون با این درخواست مخالفت کرد و یادآور شد که مردم این منطقه در همه پرسی سال ۲۰۱۴ میلادی به یکپارچگی «پادشاهی متحده» انگلیس رای موافق دادند.

اولین همه‌پرسی استقلال اسکاتلند روز ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۴میلادی (۲۷ شهریور ۱۳۹۳) برگزار شد که در جریان آن ۵۵ درصد از رأی‌دهندگان به ماندن در انگلیس و ۴۵ درصد به ترک انگلیس رأی دادند.

سروزیر اسکاتلند و حامیان برگزاری همه‌پرسی مجدد در مورد حق تعیین سرنوشت اسکاتلند معتقدند که رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا، اوضاع را تغییر داده و این منطقه مایل است که در اتحادیه اروپا باقی‌ بماند.  

وی دیروز در واپسین ساعات مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا خواستار شکیبایی اسکات‌ها برای برگزاری همه پرسی جدایی از انگلیس شد.

انگلیس دیروز پس از ۴۷ سال رسما به عضویت خود در اتحادیه اروپا پایان داد.  

هم زمان با تجمع طرفداران برگزیت در میدان مقابل پارلمان در لندن، مخالفان برگزیت و استقلال طلبان اسکاتلندی در سراسر این منطقه مراسم یادبود جدایی از اتحادیه اروپا برپا کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز