رئیس مجلس در آیین بهره‌برداری از طرح‌های صنعت برق خوزستان:

تولید ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل ستودنی است

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۴:۳۶:۱۹
کد خبر: ۹۵۹۹۸۵
تولید ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل ستودنی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بخش برق موفق شده است ۹۵درصد از تجهیزات مورد نیاز این صنعت را در داخل تولید کند که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، که صبح امروز  سه‌شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه به استان خوزستان سفر کرده است، در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های صنعت برق استان خوزستان گفت: سالگرد انقلاب اسلامی  همواره برای نیروهای فداکار روحیه‌بخش است، در سال جاری نیز با توجه به شرایطی که برای کشور به وجود آمد؛ خصوصاً شهادت سپهبد قاسم سلیمانی انرژی مضاعفی برای نیروهای خدمتگزار ایجاد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به مردم شریف استان خوزستان باید به واسطه استقامت ستودنی در  دوران جنگ تحمیلی با تمام توان خدمت کرد و به یادداشت که محل اصلی تصمیم‌گیری‌ها در دوران جنگ، منطقه خوزستان بود و انتظارات مردم مقاوم  این منطقه برای آبادانی آن به حق است.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مسئله تأثیرات منفی رسوب غبار بر روی تأسیسات وزارت نیرو خصوصاً بخش برق در لایحه بودجه سال آینده منابعی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بخش برق موفق شده است ۹۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز  این صنعت را در داخل تولید کند که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

لاریجانی با بیان اینکه دانشجویانی که در دانشگاه‌ها جذب رشته برق می‌شوند، ضریب هوشی بسیار بالایی دارند، افزود: به وزارت نیرو توصیه می‌کنم که برای نیروگاه‌ها برنامه مفصل‌تری طراحی و از متخصصین داخلی بیشتر استفاده کند؛ چنان که با توجه به محدودیت‌های ارزی، بستر لازم برای استفاده از متخصصان داخلی نیز فراهم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد:  در لایحه بودجه سال آینده می توانیم زمینه های بیشتری را برای تولید تجهیزات در داخل کشور فراهم کنیم تا با استفاده از توانمندی‌های داخلی عملکرد  موفق تری داشته باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز