معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات:

طبق قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای مجلس را ندارد

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۲۲:۱۹:۳۴
کد خبر: ۹۶۰۱۳۰
طبق قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه تایید صلاحیت نامزدهای مجلس را ندارد
معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت:بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شوراها چنین وظیفهای ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مصطفی تاج‌زاده»معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات روز سه شنبه در مناظره با «جلیل محبی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: فقط تونس از میان کشورهای عربی توانست از بحرانهای پس از بهار عربی به سلامت بگذرد زیرا گروه‌های سیاسی با هم گفت و گو کردند.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات، اولین انتخابات بعد از گام دوم انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: گام دوم انقلاب اسلامی را باید با افزایش مشارکت مردمی و همراه با تقویت جمهوریت برداریم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشکلات کشور در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی، مهاجرت نخبگان را نتیجه تنگ نظری‌ها دانست و گفت: انتخابات می‌توانست مرهمی بر زخم‌های جامعه و حرکت به سمت آشتی ملی باشد.

تاج زاده با بیان اینکه کاهش رقابت انتخاباتی به نفع جنگطلبان اسراییل و آمریکا و شخص ترامپ است، اضافه کرد: سیاست کلان اعلام شده رهبری افزایش مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به ابعاد تاثیرات بین المللی انتخابات یادآور شد: حضور سلایق مختلف می‌تواند قدرت بین المللی ایران را افزایش دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور در دولت اصلاحات با بیان اینکه نه فقط اصلاح طلبان بلکه بسیاری از اصولگرایان و حتی طرفدران احمدی‌نژاد نیز در انتخابات ردصلاحیت شدند، افزود: بر اساس عقل سلیم، مردم باید اصلاح طلبان را در انتخابات رد کنند نه اینکه شورای نگهبان رد کند.

تاج‌زاده با انتقاد از شورای نگهبان تصریح کرد: داور یک مسابقه فوتبال نباید طرفدار یک تیم خاص باشد.

وی با بیان اینکه احزاب اصلاح طلب، استانداران و افراد منتسب به این جریان رد صلاحیت شده اند، تاکید کرد: شورای نگهبان برای نظارت بر قوانین مصوب مجلس تاسیس شده و کارکرد اصلی آن هم این است.

تاج‌زاده معتقد است: بر اساس قانون اساسی، شورای نگهبان فقط موظف به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است و در مورد مجلس یا خبرگان یا شوراها چنین وظیفهای ندارد.

وی با اشاره به رد صلاحیت علی مطهری، غلامرضا حیدری، پروانه سلحشوری و محمود صادقی و افراد دیگر تاکید کرد: پاکدستی این افراد ثابت شده است و فقط به خاطر نطق هایشان رد صلاحیت شده اند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه ۲۰۰۰ نفر افراد صلاحیت شده جدید، افراد شاخص اصلاح طلب را شامل نمی‌شود، گفت: افرادی با سابقه جهاد و دفاع از نظام رد صلاحیت شده‌اند.

تاج‌زاده با اشاره به برگزاری انتخابات در اوایل انقلاب افزود: باید تنوع نامزدهای انتخابات را افزایش دهیم تا مشارکت بالا رود.

معاون سیاسی و اجتماعی وزارت کشور دولت اصلاحات معتقد است حالا که نظام تثبیت شده، باید تنوع سلایق را در انتخابات افزایش دهیم و افرادی مثل علی مطهری را به عناوین مختلف ردصلاحیت نکنیم.  

تاج‌زاده تاکید کرد: صادقی، مطهری و برخی افراد دیگر که نام بردم، خواهان این هستند که مستندات رد صلاحیتشان ارائه شود.  

نظر شما