یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

نظام یکسال به من بدهکار است/ اصول‌گرایان سر تقسیم غنائم رقابت و دعوا می‌کنند/ ۱۶ دبیرکل، قائم مقام احزاب و شهردار سابق تهران را هم رد صلاحیت کردند

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۰:۱۲:۴۵
کد خبر: ۹۶۰۵۸۲
نظام یکسال به من بدهکار است/ اصول‌گرایان سر تقسیم غنائم رقابت و دعوا می‌کنند/ ۱۶ دبیرکل، قائم مقام احزاب و شهردار سابق تهران را هم رد صلاحیت کردند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به اینکه تعداد داوطلبین در لیست تهران 30 نفر است و اصول‌گرایان بیش از این تعداد جمع شده‌اند، بنابراین اصول‌گرایان سر تقسیم غنائم به رقابت و دعوا افتاده‌اند.

«جواد امام»، فعال سیاسی اصلح طلب، در خصوص اختلافات درونی جریان اصول‌گرا به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: دو جریان پایداری و عدالت خواهان با برخی افراد درون همین جریان مسئله دارند و با ارزیابی اینکه، میدان بی‌رقیب است نمی‌خواهند به جهت حضور افرادی که سابقه و عملکرد مناسبی ندارند و از طرف مردم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، در لیست باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: به‌رغم اینکه جریان اصول‌گرا همه امکانات را در اختیار دارد، و از همه نوع حمایتی برخوردار است و در همایش‌های انتخاباتی که برگزاری می‌کند، همه کاندیداهای مورد نظرشان حضور دارند اما به دلیل اما و اگرهایی که در عملکرد شهرداری تهران بوده و بحث افرادی مثل رسایی که قبلا سابقه ردصلاحیت‌های متوالی را دارد، باعث شده آنها از درون دچار تردید شوند.

امام در ادامه علت اختلافات درونی اصول‌گرایان یادآور شد: با توجه به اینکه تعداد داوطلبین در لیست تهران 30 نفر است و اصول‌گرایان بیش از این تعداد جمع شده‌اند، بنابراین اصول‌گرایان سر تقسیم غنائم به رقابت و دعوا افتاده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح کرد: وزارت کشور به تنهایی به احزاب مجوز نمی‌دهد، بلکه در کمیسیون ماده 10 احزاب هم نماینده قوه مقننه و قوه قضائیه، هم مراکز امنیتی و هم نماینده قوه مجریه حضور دارند و صلاحیت‌ها را بررسی می‌کنند و همه افراد در آنجا، اقرار به تبعیت از قانون و قانون اساسی، وفاداری به نظام، ولایت فقیه می‌کنند، اما شورای نگهبان همه افراد را به این عناوین رد کرده است.

امام با اشاره به اینکه در سال 88 دستگیر شده، اظهار کرد: در آن زمان حکم بنده نقض شد و تبرئه شدم اما به‌رغم همه این موارد، یک سال به صورت غیرقانونی در زندان ماندم. امروز هم فکر می‌کردم نظام یک‌سال به من بدهکار است و عذرخواهی خواهد کرد اما نه تنها عذرخواهی نکرد بلکه صلاحیتم را رد کردند، البته این بار مسئولیتی است که از دوش ما برداشته می شود.

او با بیان اینکه «یازده استاندار را رد صلاحیت کردند» عنوان کرد: حتی فردی که تا چند وقت پیش شهردار تهران بوده و از همه مراکز امنیتی تاییدیه وی صادر شده و پست به این مهمی که از یک وزارتخانه اهمیتش بالاتر است، را به او دادند، تائید صلاحیت در مرحله اول نشد.

او با بیان اینکه «16 دبیرکل و قائم مقام احزاب را رد کردند» تصریح کرد: بالغ بر 600 عضو احزاب رسمی اصلاح‌طلب را که ثبت نام کرده بودند، را رد صلاحیت کردند و 44 نفر در کل کشور باقی مانده‌اند.

او ابراز کرد: اتهامات به افراد در ابتدا می‌بایست در یک محکمه‌ای رسیدگی شود و مجرم و محکوم می‌شدند بعد شورای نگهبان آنها را رد صلاحیت می‌کرد. خوشبختانه افرادی که فقط فعالیت اصلاح‌طلبی داشتند رد صلاحیت شدند و بقیه الحمداالله هیچ مشکلی ندارند، پروندشان پاک است وفادار به نظام و متدین هستند.

امام در پایان در ارزیابی مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم اظهار کرد: براساس ارزیابی مراکز رسمی که کار پایش و سنجش را انجام می‌دهند،  نسبت به ادوار گذشته خیلی وضعیت خوبی نداریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز