نماینده مردم تهران در مجلس:

لابی‌ها نگذاشتند صداوسیما را از حالت انحصار خارج کنیم

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۸:۵۹:۲۲
کد خبر: ۹۶۰۶۷۶
لابی‌ها نگذاشتند صداوسیما را از حالت انحصار خارج کنیم
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در مجلس خواستیم صدا و سیما را از حالت انحصاری خارج کنیم اما با لابی های وسیع نگذاشتند که این اتفاق شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ نشست نسبت خشونت سیاسی و بی اشتهایی شرکت در انتخابات روز چهارشنبه با حضور پروانه سلحشوری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مقصود فراست خواه و احمد بخارایی از اساتید جامعه شناسی در باشگاه اندیشه برگزار شد.

پروانه سلحشوری در ارزیابی خشونت سیاسی تصریح کرد: وقتی انقلاب شد همه گروه ها و جریانات سیاسی حضور داشتند و قرار شد، همه حق اظهارنظر داشته باشند و یک جمهوری براساس اسلام داشته باشیم. در آن زمان امام خمینی بسیار بر این قضیه تاکید می کردند که رای و نظر مردم، حتی اگه اشتباه باشد، باید اجرا شود، اما از همان زمان هم روندی بر حذف برخی افکار و روشنفکران اتفاق افتاد و دامنه بسیار تنگ شد.

سلحشوری با بیان اینکه من به عنوان نماینده براساس اصل ٨٤،٨٦ قانون اساسی مصونیت حق دفاع از مردم را دارم، اما برای اظهار نظر فرصت کمی دارم، خاطر نشان کرد: اما تفسیری که از این قانون می‌شود این است که نماینده تنها در صحن مجلس مصون است و در محافل دیگر، اگر صحبتی کند از مصونیت برخوردار نیست. البته خود قانون اساسی هم مشکل دارد و در مواردی نظیر صدا و سیما نیاز به اصلاحات دارد.

سلحشوری تبیین کرد: محروم کردن مردم از حق انتخاب افراد، نوعی خشونت است و اینکه دایره انتخاب مردم تنگ شده، اعمال خشونت است.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به عملکرد شورای نگهبان یادآور شد: وقتی شورای نگهبان در ابتدا به نام مفاسد اقتصادی و سپس به جهت عدم التزام به اسلام ردصلاحیت می کند اینجا دین هم دارد قربانی می شود.

این نماینده مجلس با تاکید بر تجاربی که در مجلس بدست آورده است، گفت: فعالیت کنشگران بسیار محدود شده است. باید راه گاندی و ماندلا را در پیش گرفت اما همه نمی توانند این کار را انجام بدهند. چرا که دو قطبی سازی در سطح کلان به سطح خرد، هم سرایت کرده و کنشگران باید این فشارها را بشکنند.

سلحشوری در ادامه افزود: ترس ما را نابود کرده است. وقتی مرا دستگیر کردند گفتند با قید وثیقه می‌توانی آزاد شوی، من در آنجا معتقد بودم که اگر بترسم دیگر زنده نیستم. بسیاری از همکارانم با وجود اینکه چیزی نگفتند ردصلاحیت شدند، پس بهتر بود که می گفتند چرا در هرصورت ردصلاحیت می‌شدند.

سلحشوری ادامه داد: باید جنبش عدم خشونت و دوری از خشونت راه بیندازیم که بدون هزینه زیاد آن قول هایی که اول انقلاب دادند، مانند استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بیش از الان محقق کنیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه روشنفکران زبان قابل درکی برای مردم ندارند، گفت: این جریان در دل مردم نبودند و با مردم نبودند و همیشه علمی صحبت می کنند. خرافات، عدم آگاهی در بین مردم شایع است، تا زمانی که مردم به حقیقت پی نبرند هر چه بگوییم به در بسته بر خواهیم خورد. در مجلس خواستیم صدا و سیما را از حالت انحصاری خارج کنیم اما با لابی های وسیع نگذاشتند که این اتفاق شکل بگیرد. در مجلس ششم به دوستان گفتند نظارت استصوابی یک مشکل است اما در حال حاضر چند نفر با استفاده از این ابزار، هر کسی را که بخواهند از انتخابات حذف می کنند.

این عضو فراکسیون امید با بیان اینکه در گذشته معتقد به اصلاحات از بالا به پایین بودم، عنوان کرد: وقتی به مجلس رفتم متوجه شدم ما خود مردم در این قضیه، کوتاهی کردیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز