سخنان جالب نانسی پلوسی درباره بنیانگذاران آمریکا پس از تبرئه ترامپ

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۸:۱۲:۳۷
کد خبر: ۹۶۰۷۵۷
سخنان جالب نانسی پلوسی درباره بنیانگذاران آمریکا پس از تبرئه ترامپ
بعد از تبرئه شدن ترامپ از اتهامات در مجلس سنا، نانسی پولسی اقدامات "میچ مکانل" رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا را محکوم و وی را رهبری سرکش خواند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا, رییس مجلس نمایندگان آمریکا ترامپ و جمهوریخواهان سنا را به عادی‌سازی بی‌قانونی در کشور متهم کرد.

پلوسی در بیانیه‌ای بعد از رای گیری در مجلس سنا گفت: بنیانگذاران ما به دنبال حفاظت از یک رییس جمهوری سرکش هستند و آن‌ها هرگز تصور نمی‌کردند که در عین حال یک رهبر سرکش (مکانل) در سنا داشته باشند که ناجوانمردانه از وظیفه خود برای حمایت از قانون اساسی چشم پوشی کند.

پلوسی همچنین با انتقاد از جمهوریخواهان مجلس سنا به دلیل رأی مخالف برای ورود شاهدان و اسناد اضافی در دادگاه گفت: ترامپ اکنون در مورد تبرئه خود به خود می‌بالد.

وی افزود: مجلس سنا با سرکوب شواهد و رد ابتدایی‌ترین عناصر یک روند عادلانه قضایی خود را به همدستان مایل به سرپوش گذاشتن اتهامات ترامپ تبدیل کرد.

به دنبال نادیده گرفته شدن اتهامات ترامپ توسط سناتورهای جمهوریخواه، استیضاح رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه در مجلس سنا رای نیاورد.

در رای گیری اول که در خصوص اتهام سوءاستفاده از قدرت در پرونده اوکراین‌گیت انجام شد، ۵۲ نفر از سناتورها، ترامپ را تبرئه و ۴۸ نفر به گناهکار بودن او رای دادند و در رای گیری دوم که در مورد ممانعت از انجام تحقیقات کنگره در پرونده اوکراین‌گیت برگزار شد، ۵۳ نفر از سناتورها، ترامپ را تبرئه و ۴۷ نفر به گناهکار بودن او رای دادند.

روند استیضاح ترامپ با اطلاعاتی که از یک فرد افشاگر حدود پنج ماه پیش به مجلس نمایندگان رسید، کلید خورد.

این افشاگر که هیچ‌گاه نام وی مطرح نشد و حتی جان رابرتز رئیس دیوان عالی آمریکا که ریاست محکمه ترامپ را برعهده دارد هم اجازه قرائت سوال در این باره را نداد، اطلاعاتی را برملا کرد که نشان می‌داد ترامپ از طریق وکیل شخصی خود رودی جولیانی، به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری جدید اوکراین فشار وارد کرده است تا برای کمک به انتخاب مجدد خود، علیه هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود تحقیق کند.

این ماجرا به "اوکراین گیت" شهرت یافت و پس از بررسی و احضار برخی از شاهدان، مجلس نمایندگان با اکثریت آرا ترامپ را به "سوء استفاده از قدرت" و "اخلال در کار کنگره" متهم ساخت.

نظر شما