ترامپ رئیس جمهور آمریکا باقی ماند

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۰۸:۳۵:۵۴
کد خبر: ۹۶۰۷۶۵
ترامپ رئیس جمهور آمریکا باقی ماند
نمایندگان سنا در نشست رأی‌گیری درباره استیضاح رئیس‌جمهور این کشور، وی را از هر دو اتهام وارده تبرئه کردند و ترامپ رئیس جمهور آمریکا باقی ماند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، نمایندگان مجلس سنای آمریکا بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه رأی‌گیری استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور، رأی به تبرئه وی از اتهام «سوءاستفاده از قدرت» دادند.

در نشست امروز سنا برای رأی‌گیری درباره استیضاح دونالد ترامپ، تمامی سناتورهای جمهوری‌خواه به‌جز سناتور میت‌ رامنی با استیضاح وی مخالفت کردند و همه سناتورهای دموکرات رأی به برکناری وی دادند. اما در نهایت این جمهوری‌خواهان بودند که توانستند با 52 رأی ترامپ را در کاخ سفید ابقا کنند.

پس از آن مجلس سنا اقدام به رأی‌گیری درباره دومین اتهام وارد شده به ترامپ یعنی «کارشکنی در تحقیقات استیضاح» کرد و ترامپ از این اتهام نیز تبرئه شد. در جریان این رأی‌گیری، 53 نفر از نمایندگان سنا رأی به تبرئه ترامپ دادند و 47 نفر نیز وی را گناهکار دانستند.

فرآیند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه تلفنی وی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در خصوص پرونده فساد مالی فرزند «جو بایدن» معاون سابق اوباما و رقیب کنونی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا آغاز شد.

در این گفت‌‌وگوی تلفنی، ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تحقیقاتی درباره پسر جو بایدن که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود، انجام دهد تا فساد مالی وی را برملا کند و از آن برای ضربه زدن به جو بایدن کاندیدای دموکرات ریاست جمهوری سوء استفاده کند.

این افشاگری باعث شد تا دموکرات‎های مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ دست به کار شوند و فرآیند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «ممانعت در تحقیقات کنگره» را آغاز کنند.

دونالد ترامپ اواسط ماه دسامبر (اواخر آذرماه)  به دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و کارشکنی در روند تحقیقات کنگره، در مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد که در اتهام اول، 230 نفر با استیضاح ترامپ در این مورد موافقت و 197 نفر مخالفت کردند و در مورد اتهام دوم یعنی اتهام کارشکنی در کار کنگره، 229 نفر رای مثبت و 198 نفر رای مخالف دادند تا پرونده استیضاح در اختیار سنا قرار گیرد.

در حالی که دموکرات‌ها سعی داشتند تعدادی از مقامات دولت ترامپ از جمله «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا را برای ادای شهادت در خصوص اتهامات رئیس‌جمهور این کشور به مجلس سنا احضار کنند، مقاومت سناتورهای جمهوری‌خواه که اکثریت مجلس سنا را تشکیل می‌دهند، باعث شد تا تلاش دموکرات‌ها در این راه ناکام بماند و در نهایت شرایط مطابق میل ترامپ پیش برود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز