رئیس دفتر رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان مازندران:

روند توسعه و پیشرفت استان مازندران رو به جلوست

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۲۱:۴۶:۰۱
کد خبر: ۹۶۱۰۴۱
روند توسعه و پیشرفت استان مازندران رو به جلوست
رئیس دفتر رئیس جمهور عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان مازندران با اشاره به مباحث مفید مطرح شده از سوی مدیران استان و همچنین فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان، تصریح کرد: خوشبختانه مشکلات و مسایل استان حل و فصل شده و با تلاش مدیران و با همکاری و مشارکت بخش خصوصی به توسعه و پیشرفت استان منجر شده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، محمود واعظی با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط امروز با همکاری و مشارکت بخش خصوصی شکوفا خواهد شد، گفت: با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در روند توسعه کشور تحریم ناجوانمردانه دشمن علیه کشورمان خنثی می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه اشاره کرد و با بیان اینکه برخی گروه‌ها و جناح‌ها با استفاده از ایام انتخابات تخریب دولت و نادیده گرفتن موفقیت‌های مدیران کشور را در دستور کار قرارداده‌اند، گفت: اظهارنظرها و فعالیت‌های تبلیغاتی باید به گونه‌ای باشد که مردم را نسبت به مسئولان و مدیران کشور بدبین نکند.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه تخریب مسئولان کشور قابل دفاع نیست، گفت: همه ما اعم از دولتی‌ها و غیردولتی‌ها باید مردم را امیدوار کنیم. اگر مردم ناامید شوند، قادر به حل مشکلات کشور نخواهیم بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تشریح دستاوردها و موفقیت‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی گفت: دولت تدبیر و امید در طول این سال‌ها موفقیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی به دست آورده که باید به اطلاع مردم برسد اما متأسفانه دولت رسانه در اختیار ندارد.

دکتر واعظی با بیان اینکه مخالفان دولت با نادیده گرفتن تلاش‌ها و موفقیت‌ها، این دولت را متهم به ناکارآمدی می‌کنند، گفت: در این دولت از نظر سیاست خارجی اقدامات بزرگی شد که امضاء برجام مهم‌ترین آن بود. تک‌رقمی شدن نرخ تورم به مدت 3 سال در دولت یازدهم و تبدیل رشد اقتصادی کشور از منفی به مثبت در همین سال‌ها از جمله این اقدامات بود، اما متأسفانه امروز با روی کار امدن فرد نامتعادلی در دولت آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام و بازگشت تحریم‌های ناعادلانه، در شرایط دشواری قرار گرفتیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان قبل از امضاء برجام بسیار تلاش کردند تا این توافق بین‌المللی به نتیجه نرسد که موفق نشدند، اما بعد از روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا که به هیچ کدام از قراردادهای بین‌المللی پایبند نبوده و مشکلات زیادی حتی برای متحدان خود ایجاد کرده است، ترامپ را تشویق به خروج از برجام کردند.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی هیچ کس به دنبال تسلیم شدن در برابر فشار آمریکا نیست، گفت: جنگ اقتصادی همچون جنگ نظامی تلفات و خسارت‌هایی دارد، اما برای پیروزی در این جنگ راهی جز مقاومت نداریم و پیام واحد ما از داخل کشور باید این باشد که با وحدت و مقاومت ثابت کنیم، تحریم نمی‌تواند ملت ایران را تسلیم کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با تشریح شرایط امروز منطقه حساس خاورمیانه و تحولات این منطقه، گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه نمی‌توانند رابطه بسیار خوب ما را با کشور دوست و همسایه عراق ببینند و برای کاهش این سطح روابط همه تلاش خود را انجام می‌دهند اما ما باید با مقاومت و ایستادگی و درسی که شهید بزرگوار سپهبد شهید سلیمانی با شهادت خود داد، بدانیم هر چه قدرت منطقه‌ای ایران افزایش یابد، دشمنی و فشار آمریکا هم به طور طبیعی افزایش خواهد یافت.

دکتر واعظی با تأکید بر اینکه امروز باید مراقب باشیم که از داخل آدرس غلط به خارج ندهیم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین حضور و مشارکت پرشور در انتخابات اسفندماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معنای آن این است که مردم همچنان پای نظام ایستاده‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه در نهایت سلامت برگزار شود ، در جمع مدیران استان مازندران تأکید کرد: مجریان باید برای برگزاری باشکوه و سالم انتخابات تلاش کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که خدشه‌ای به اعتماد مردم وارد نشود.

دکتر واعظی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بالای استان مازندران و ویژگی‌های طبیعی استان، جاذبه‌های گردشگری، نیروی انسانی کارآمد و تلاشگر، تأکید کرد: خوشبختانه روند توسعه استان رو به جلوست و گزارش‌ها در زمینه‌ موفقیت‌های استان امیدوارکننده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: با تلاش مدیریت عالی استان بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی فعال هستند و تولید در استان از رونق خوبی برخوردار است. ظرفیت گردشگری استان نیز یک مزیت و نعمت بزرگ برای پیشبرد استان است که البته مشکلات خاص خود را هم دارد که باید برای رفع آن تلاش و برنامه‌ریزی کنیم.

دکتر واعظی با تأکید بر ضرورت توجه به مقوله فرهنگ، تأکید کرد: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و اخلاق و فرهنگ باید به عنوان یک اولویت مهم و اساسی مد نظر مدیران و مسئولان کشور باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین ظرفیت بالای تولید محصولات کشاورزی و آبزیان در استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با تقویت تولید این محصولات و رفع نیازهای داخلی می‌توان با صادرات این محصولات برای کشور ارزآوری بیشتری داشت.

دکتر واعظی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های انجام شده همه هدف‌گذاری تعیین شده برای استان محقق شود.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، احمد حسین زادگان استاندار مازندران، نجفی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران استان ضمن تشریح ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان مازندران به بیان مشکلات و مسایل خود پرداخته و خواستار کمک دولت برای حل مشکلات استان شدند.

درخواست ایجاد منطقه تجاری در استان و همچنین در نظر گرفتن جایگاه ملی برای توزیع اعتبارات استانی با توجه به جایگاه خاص مازندران در جذب گردشگر از جمله درخواست‌های مطرح شده از سوی مدیران استان بود.

 

نظر شما