عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

سپهبد سلیمانی فراتر از مرزهای ایران و متعلق به همه ملت‌های آزادیخواه است/ سردار سلیمانی از مرزهای منیت‌ها عبور کرده بود

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۵:۴۷:۳۲
کد خبر: ۹۶۳۱۸۴
سپهبد سلیمانی فراتر از مرزهای ایران و متعلق به همه ملت‌های آزادیخواه است/ سردار سلیمانی از مرزهای منیت‌ها عبور کرده بود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم گفت: شهید سپهبد سلیمانی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و متعلق به همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان و جبهه مقاومت بودند.

«علاءالدین بروجردی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: سردار سلیمانی شهید بزرگوار عرصه مقاومت در طول عمر پربرکت جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد تربیت یافته مکتب حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری بود. او به عنوان الگویی برای همه جوانان ایرانی در افکار عمومی ملت، جایگاه ویژه‌ای دارد.

بروجردی افزود: شهید سپهبد سلیمانی فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و متعلق به همه ملت‌های آزادی‌خواه جهان و جبهه مقاومت بودند. به همین دلیل او  شخصیتی بود که شهادت ایشان ضمن اینکه موجب افزایش تنفر همه ملت‌ها نسبت به جنایت ترامپ به عنوان یک جنایتکار جنگی شد، همچنین موجب تأثر همه آزادی‌خواهان به خصوص جبهه مقاومت نیز شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این شخصیت برجسته همواره در تاریخ جهان فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به عنوان مکتب اسلام ناب باقی خواهد ماند و اکنون که در آستانه چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی قرار داریم، باید به گونه‌ای مسئولین فرهنگی کشور به ویژه سپاه پاسداران اسلامی برنامه ریزی کنند که حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی نسل جدید ما برای همیشه در قلب‌ها و اندیشه‌ها باقی بماند و نام ایشان در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها، ثبت و ضبط شود.

این چهره سیاسی اصولگرا درباره دلایل محبوبیت سردار سیلمانی در میان مردم تصریح کرد: علت اساسی این محبوبیت به نظر من خلوص و اخلاص او بود. سردار برای خدا می‌اندیشید، برای خدا سخن می‌گفت، برای خدا عمل می‌کرد و از مرزهای منیت‌ها عبور کرده بود. شهید سلیمانی تجسم تواضع و فروتنی بود، علیرغم اینکه بالاترین مقام نظامی در اختیار ایشان بود. اینها مصداق آیه شریف قرآن یعنی ان الذین آمنو و عملوالصالحات، است. معنای این آیه این است که کسانی که ایمان می‌آورند و کار صالح و نیکو انجام می‌دهند خداوند عشق آنها را در دل‌های مردم قرار می‌دهد و این، مصداق بارز این آیه شریفه قرآن است.

نظر شما