سخنگوی دولت:

همه شایعات پیرامون استعفای رئیس جمهور را تکذیب می‌کنم

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۱:۳۶:۴۱
کد خبر: ۹۶۳۵۳۸
همه شایعات پیرامون استعفای رئیس جمهور را تکذیب می‌کنم
سخنگوی دولت با اشاره به استعفا رئیس جمهور گفت: دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم است و در مدت باقیمانده خود به کار خود ادامه می دهد، هر چه شایعه در این باره هست، پیشاپیش تکذیب می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای جلسه دولت، درباره راهپیمایی 22 بهمن در کشور بحث شد و خوشبختانه و با سرمایی که وجود داشت، مردم، این فضا را گرم کردند و حضورشان در راهپیمایی مورد تقدیر است. هیئت دولت از همه افرادی که در راهپیمایی حضور پیدا کردند، سپاسگزاری و تشکر می‌کند. راهپیمایی امسال 22 بهمن برای همه ما اهمیت فوق العاده ای داشت.

او در ادامه افزود: به هر حال در کنار همه مشکلاتی که ناشی از تحریم ها و جنگ اقتصادی، صورت می‌گرفت کماکان مردم در صحنه هستند. مردم در اصول اساسی، هم نظر هستند و این برای دولت مغتنم است. سپاسگزاری می کنیم از همه مردم و همه آنهایی که با هر گرایش و عقیده ای و با همه انتقادهایی که داشتند، شرکت کردند، این جای تقدیر دارد.

او درخصوص موضوعات مطرح شده در نشست امروز دولت اظهار کرد: در جلسه امروز بحث بارش برف در برخی مناطق کشور مطرح شد. تلاش‌های زیادی صورت گرفت که راه‌های اصلی باز شود البته هنوز مشکلاتی وجود دارد ولی عمده راه‌های اصلی باز شده است. شاید چند راه بیشتر باقی نمانده باشد.

ربیعی گفت: گاز در روستاها قطع نشده است، در روستاها مشکل برق داشتیم که تأمین اعتبار شد و به تمام استان های کشور نیرو اعزام شد. تعداد روستاهایی که برق ندارند کاهش پیدا کرده است، 90 هزار روستا دچار مشکل شده بود که در حال رفع شدن است، با اقدامات دولت به امید خدا مشکلمان کم می شود.

او گفت: در دولت بحث شد که مسافرتی صورت نگیرد حتی جاده های اصلی هم بسته  شود ولی مردم از جاده های فرعی، عبور می کنند. بحث پیشبینی بارش های فروردین امروز در دولت مطرح شد که اعلام خواهند کرد. احتمال پیشبینی بارش های سه ماهه با 70 درصد تقریب معمولا درست بوده است، در جلسه بر موضوع سدها و راه ها تاکید شد که در  استان هایی که شاهد  بارش هستیم، غافلگیری در این زمینه رخ ندهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم است و در مدت باقیمانده خود به کار خود ادامه می دهد، هر چه شایعه در این باره هست، پیشاپیش تکذیب می‌شود.

او مطرح کرد: قبلا مصوبه ای برای ایثارگران داشتیم که صندوق توسعه ملی ملکف بود، 15 درصد از منابع اش را به ایثارگران اختصاص دهد که دارای ابهام بود و ایثارگران شخصیت حقیقی حقوقی در آن تداخل بودند، امروز تصمیم خوبی به پیشنهاد بنیاد شهید اتخاذ شد که در قالب شرکت هایی که بیش از 50 درصد سهامشان متعلق به ایثارگران است، می توانند مشمول این تسهیلات شوند به شرط اینکه تا پایان دوره بازپرداخت سهم ایثارگران، کمتر از 50 درصد نشود که این  شامل شخصیت حقیقیمی شود و  شامل شرکت نخواهد شد.

ربیعی گفت: امروز در جلسه دولت تصمیمی نیز درخصوص فوق‌العاده جذب کارکنان ثابت و رسمی شهرداری اتخاذ شد که ۳۰ درصد فوق‌العاده جذب آنها افزایش پیدا کرد. به این اساسنامه رشته‌های حسابداری و حسابرسی اضافه شدند و پروانه کار حرفه‌ای برای آنها صادر می‌شود. پیش‌بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در فارغ‌التحصیلانی که قبلا در این رشته‌ها مرتبط داشتیم، بتوانند بازار کار جدید پیدا کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره بحران سازی‌هایی که از سوی مخالفان دولت ایجاد می‌شود، گفت: دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دولت در کنار مردم است و به آینده دهه جدیدی نگاه می کند و در مدت باقیمانده خود به کار خود ادامه می دهد؛ هر چه شایعه در این باره است پیشاپیش تکذیب می‌شود.

او درباره جمهوریت نو بیان کرد: جمهوریت نو نداریم همان چیزی که امام گفت، جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر. باید همان جمهوریتی را که امام فرمود، دنبال کنیم که اساس آن انتخاب آزادانه ملت باشد. اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می شود این است که با انتخابات، نو بودن جمهوری را داریم و فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها باید همواره برای مردم فراهم باشد؛ همانطور که رییس جمهوری گفتند هر جا پایه های تغییر در جامعه ای وجود داشته و صندوق محور باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و نظام ما نیز صندوق محور است.

سخنگوی دولت گفت: همه آنها که درباره صندوق‌ها تصمیم می‌گیرند و برای چگونگی مشارکت مردم زمینه‌سازی می‌کنند، باید به این امر وفادار باشیم که صندوق ها پایه‌های تغییرات نظر مردم است و این چیزی است که ثبات، پایداری، توسعه و پیشرفت ایران را تضمین می‌کند.  

او گفت: در جامعه ای که مردم از صندوق‌ها ناامید شوند جامعه روز خوش نخواهد دید؛ چهل سال انقلاب ما مبتنی بر صندوق بود است و انقلاب اسلامی نیز انتخاب بود و امام راحل در اوایل انقلاب پایه‌های صندوق را گذاشتند.

ربیعی همچنین درباره زمان ابلاغ قانون شفافیت منابع مالی تبلیغات انتخاباتی نمایندگان از سوی رییس جمهوری گفت: آمار دقیق را ندارم، می‌پرسم و اعلام می کنم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز