وزیر کشور:

نظارت بر هزینه‌های تبلیغاتی به خوبی اجرا نخواهد شد/ امیدوارم در انتخابات تخلفی صورت نگیرد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۳:۴۰:۳۱
کد خبر: ۹۶۳۹۹۰
نظارت بر هزینه‌های تبلیغاتی به خوبی اجرا نخواهد شد/  امیدوارم در انتخابات تخلفی صورت نگیرد
رحمانی فضلی در خصوص تخلفات نامزدهای انتخاباتی گفت: امیدوارم تخلفی صورت نگیرد در وزارت کشور گروه های بازرسی از یکماه قبل آماده شدند و تاکنون گزارش هایی مبتنی بر تخلف نامزدها نداشتیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزارى برنا، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور که با حضور وزیر کشور و معاونین در ساختمان وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشکر از حضور استانداران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تبلیغات انتخاباتی نامزدها شروع شده است جلسه‌ای در رابطه با نحوه اجرای انتخابات و همچنین تحلیل استانداران از حوزه‌ها را برگزار کردیم. یکی از محورهای این جلسه در رابطه با مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات بود که براساس نظرات مطرح شده مشخص شد همه استان‌ها از نظر امنیتی، پشتیبانی و آموزشی تمام عوامل آمادگی دارند.

وزیر کشور با بیان اینکه «امیدوارم این نوع نشست‌ها بتواند در روند کلی انتخابات موثر باشد.» تصریح کرد: یکی از موضوعات این جلسه افزایش مشارکت مردم در انتخابات بود. هر چند که این موضوع در دستور کار وزارت کشور نیست اما به استانداران تاکید شد که با استفاده از امکاناتی نظیر رسانه ها به مشارکت بیشتر دعوت کنند.

او در رابطه با نظارت بر هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها یادآورد شد: چند روزی است که این دستور به ما ابلاغ شده است اما اجرای آن به راحتی صورت نمی‌گیرد چرا که نامزدها می‌بایست حساب بانکی باز کنند و براساس آن اقدام کنند. ما هم به همه استان ها این دستور را ابلاغ کردیم.

رحمانی فضلی افزود: همچنین دستور دادیم تامین منابع لازم برای تبلیغات را محاسبه کنند اما در مورد نحوه نظارت بر اجرا به خوبی اجرا نخواهد شد چرا که زمان کوتاه است.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد رای دهندگان تصریح کرد: تعداد رای دهندگان حدود ٥٧ میلیون نفر است که در مورد دور دوم، ما دو جمعه بعد از ١٣ فروردین را به شورای نگهبان ابلاغ کردیم که در صورت موافقت شورای نگهبان در یکی از این تاریخ‌ها برگزار می شود.

رحمانی فضلی در خصوص تخلفات نامزدهای انتخاباتی ابراز کرد: امیدوارم تخلفی صورت نگیرد در وزارت کشور گروه‌های بازرسی از یک ماه قبل آماده شدند و تاکنون گزارش‌هایی مبتنی بر تخلف نامزدها نداشتیم، مردم و نامزدها تخلفات را گزارش می‌دهند و اگر موردی تخلف از قانون وجود داشته باشد حتما به مراجع ذی صلاح ارجاع می‌دهیم کما اینکه قوه قضاییه هیئت پیشگیری از تخلف را تشکیل داده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز