نماینده مردم تهران در مجلس:

بنده براساس نطق هایم، ردصلاحیت شدم/ در دوره اخیر حلقه فساد را افشا کردم/ نمایندگان فراکسیون امید اکثرا تایید صلاحیت شدند

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۰:۳۹:۱۸
کد خبر: ۹۶۴۱۱۴
بنده براساس نطق هایم، ردصلاحیت شدم/ در دوره اخیر حلقه فساد را افشا کردم/ نمایندگان فراکسیون امید اکثرا تایید صلاحیت شدند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ترس ردصلاحیت شدن بر نمایندگان سایه انداخته است کمااینکه بنده براساس نطق هایم، ردصلاحیت شدم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود صادقى»، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى، در نشست مجال با موضوع انتخابات مجلس یازدهم، گفت: عوامل کارآمدی مجلس به دو دسته ساختاری و فردی تقسیم مى‌شود. ٨٠ درصد کارآمدی مجلس به ساختار آن برمی‌گردد. مجلس براى ایفاى نقش خود نیاز به انتخابات دموکراتیک و آزاد دارد و ٢٩٠ نماینده مجلس باید بتوانند آراء مختلف را نمایندگی کنند و پوشش دهند.

صادقی با بیان اینکه "مجلس مستقل از قوای مجریه و قضاییه است" تصریح کرد: مطابق اصل ٨٦ قانون اساسی نمایندگان از مصونیت برخوردار هستند و ریل گذاری تقنینى کشور در مجلس شکل مى گیرد. قانون اساسی حق نظارت و اظهارنظر برای مجلس قائل شده است. فقط در مجلس حرف زدن کار و عمل محسوب می شود. همچنین کمیسیون اصل ٩٠شبه قضایی در اختیار مجلس است. 

صادقی در رابطه با محدودیت های مجلس یادآور شد: در کشورهای پیشرفته احزاب در شکل گیرى مجلس نقش به سزایی دارند و مردم به جای رای دادن به فرد به برنامه رای می دهند و حزب در مجلس جایگاه و حضور، دارد. در حال حاضر فاقد نظام حزبی هستیم. با طرح استانی شدن انتخابات، حزبی شدن تا حدودی اجرا می شد که مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. بر اساس اصل ٤ قانون اساسی همه قوانین مجلس باید منطبق با اسلام و قانون اساسی باشد، از طرف دیگر مجلس نقش، واکنشی و ثانوى دارد و طرح ها براساس اصل ٧٥ قانون اساسی محدودیت هایی دارد، در این راستا مرکز پژوهش ها می تواند به مجلس کمک کند.

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: محدودیت های عارضی مجلس بر اساس آئین نامه های داخلی مجلس روز به روز بیشتر مى شود. محدودیت، دیگر تفسیرهای شورای نگهبان از قانون اساسى است.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: عملکرد شورای نگهبان و مجلس باهم آمیخته است. این شورا نقش پیشینى و پسینى در  مجلس دارد. در واقع ترس ردصلاحیت شدن بر نمایندگان سایه انداخته است کمااینکه بنده براساس نطق هایم، ردصلاحیت شدم.

او با تاکید بر اینکه "در دوره اخیر حلقه فساد را افشا کردم" اظهار کرد: قانون اساسى زیرساخت هاى شفافیت را در مجلس فراهم کرده است، نطق ها و سخنرانی ها کاملا از مجلس پخش می شود و نمایندگان زیر دوربین خبرنگاران هستند که بر همین اساس، اگر لحظه ای نماینده ای چشمش را می بندد، دیده می شود. 

صادقی افزود: تلاش کردیم ابتدا در مجلس شفافیت داشته باشیم و به سایر نهادهای تصمیم گیر گسترش دهیم. با توجه به اینکه مجلس شورای نگهبان، صدا و سیما، وزارت نفت و برخی نهادها از شمول محاسبات خارج هستند، طرحى دادیم که این قانون، لغو شود. شفافیت سیستماتیک باید در سیستم نهادینه شود.

صادقی با بیا اینکه "حزب در کشور نداریم" ابراز کرد: اصلاح طلبان طیف متکثرى هستند. ٩٠ درصد اصلاح طلبان ردصلاحیت شدند. نمایندگان فراکسیون امید اکثرا تایید صلاحیت شدند و ٨ نفر براساس بند ٢ ماده ٢٨ ردصلاحیت شدند، البته ما فتنه گر هستیم دوستان صلاح دیدند در مجلس نباشیم کما اینکه بسیارى از اصولگرایان نیز به علت مسائل مالى ردصلاحیت شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز