واعظی در مصاحبه پایان سفر به استان آذربایجان شرقی:

شکوفایی بخش گردشگری نقش مهمی در اشتغال زایی دارد

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۲۱:۵۸:۰۴
کد خبر: ۹۶۴۱۳۲
شکوفایی بخش گردشگری نقش مهمی در اشتغال زایی دارد
رئیس دفتر رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه در پایان برنامه‌های سفر به استان آذربایجان شرقی، در مصاحبه با خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی جزو استان‌هایی است که از همه پتانسیل‌ها در بخش‌های مختلف برای رشد و توسعه روزافزون برخوردار است.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  محمود واعظی گفت: بخش صنعت و معدن استان باید شکوفا شود و یک آینده بسیار خوبی در ارتباط با معدن در انتظار این استان است.

دکتر واعظی با اشاره به ضرورت تلاش برای توسعه بیشتر در بخش کشاورزی، خدمات و ترانزیت استان، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان به عنوان استانی تاریخی با میراث فرهنگی، مشاهیر و بزرگانی نامدار و همچنین مناظر طبیعی بسیار دیدنی و از سوی دیگر همجواری با کشورهای مختلف مانند ترکیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز ، به لحاظ توسعه گردشگری و تجاری جایگاه ممتازی دارد و شکوفایی بخش گردشگری می‌تواند یک ارزش افزوده بسیار خوبی در ارتباط با اشتغال استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه این استان با توجه به راه‌های مواصلاتی که دارد، می تواند بسیاری از گردشگران را در طول سال جذب کند و باید روی این زمینه کار کنیم، گفت: در کنار سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی که استان در همه زمینه‌ها دارد در بخش‌های معدن، گردشگری و ترانزیت هم باید بیشتر تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه استان از جمله در بخش راه‌آهن و توسعه مناطق آزاد تجاری، افزود: از همه اینها مهم‌تر مسأله نیروی انسانی متخصص، تحصیلکرده و مدیری است که در استان وجود دارد.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: با تلاش مسوولان آینده استان،‌یک آینده امیدوارکننده است؛ ضمن اینکه نگاه دولت و رئیس جمهور این است که تولیدات و محصولات استان تنها جنبه استانی نداشته و می‌تواند در خدمت رونق اقتصاد ملی و اقتصاد کشور قرار بگیرد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز