خطیب موقت نماز جمعه تهران:

ملتی را از خانه خود بیرون کرده‌اند و اسم آن را معامله قرن می‌گذارند

۱۳۹۸/۱۱/۲۵ - ۱۲:۵۲:۴۵
کد خبر: ۹۶۴۲۴۷
ملتی را از خانه خود بیرون کرده‌اند و اسم آن را معامله قرن می‌گذارند
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: ملتی را از خانه خود بیرون کرده‌اند و حالا با فضل و بخشش اسم آن را معامله قرن می‌گذارند، این اقدامات در حالی انجام می شود که این طرح از ابتدا شکست خورده بوده و آنها در این هدف شوم ناموفق خواهند بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «آیت الله کاظم صدیقی»، خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به لزوم رعایت تقوا، اظهار کرد: تقوا در زندگی مایه امنیت همه جانبه است؛ تقوا دژ شکست ناپذیری است که در صورت رعایت تقوا   و توجه  رضای خدا شاهد معیت پرودگار در طی زندگی خود خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه مردم با بصیرت و فهیم کشورمان گفت: حضور مردمی ۲۲ بهمن در برخی از شهرها افزایش ۲۰ درصدی داشت.

 خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاری انتخابات پیشرو مجلس عنوان کرد: مجلس باید در تراز عظمت ملی و در شأن خون شهید سلیمانی باشد و لازم است نمایندگان هم امین و امانتدار انقلاب باشند و با چشم و ابروی بیگانگان توافقنامه‌های آنچنانی را امضا نکنند، نمایندگان در زمان رای اعتماد به اعضا کابینه، نباید به وزرای پرونده دار رای بدهند.

او تاکید کرد: نمایندگان باید قانونی وضع کنند که دو روزه نباشد و برای حرکت تکاملی جامعه اسلامی ریل گذاری کند. علاوه براین  مجلس باید دولت را کنترل کرده و بازرسی‌های مرتب داشته باشد تا مردم بتوانند به آنها اعتماد کنند.

آیت الله صدیقی با اشاره به طرح معامله قرن آنرا افتضاح و رسوایی برای رئیس جمهور و آبروی آمریکا و اسرائیل دانست، افزود: ملتی را از خانه خود بیرون کرده‌اند و حالا با فضل و بخشش اسم آن را معامله قرن می‌گذارند، این اقدامات در حالی انجام می شود که این طرح از ابتدا شکست خورده بوده و آنها در این هدف شوم ناموفق خواهند بود.

وی با گرامیداشت سالروز میلاد فاطمه زهرا(س) گفت: بانوان سعی کنند ایمان در وجودشان همچون ایمان حضرت زهرا (س) باشد و ایمانشان مانع پرخاشگری ها و بی مسئولیتی ها و ناسازگاری ها شود. 

صدیقی ادامه داد: خانواده ها دخترانی تربیت کنند که مسئولیت پذیر و خداترس و عاشق خدمت به خانواده باشند و همانگونه که نماز حضرت زهرا (س) تماشاگه فرشتگان بود، اگر نمازمان را درست کنیم همه چیز ما درست می شود. نماز، بهترین عمل در میان اعمال است و از خانم ها می خواهم تا از نماز کمک بگیرند. 

خطیب جمعه تهران افزود: حضرت فاطمه (س) در خدمت دین خود بود و تمام دغدغه او جلب رضای الهی بود؛ به گونه ای که در دوران کودکی از پدر خود در برابر دشمنان حمایت می کرد و همچون یک مادر عهده دار کارهای پیامبر بود، از این رسول خدا (ص) لقب "ام ابی ها" را به او دادند. چون حضرت زهرا (س) آنچنان دلسوز پدر خود بود که گویی مادر اوست.

صدیقی از دختر رسول خدا (ص) به عنوان انسانی کامل یاد کرد و آن حضرت را اسوه و الگوی زنان و مردان دانست.

وی با اشاره به ویژگی های ولادت فاطمه مرضیه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای الگوهاست تا جایی که امام زمان (عج) مادر خود را به عنوان اسوه معرفی کردند و امام عسکری (ع) فرمود مادر ما بر ما حجت است و این مطلب نشان می دهد که حضرت زهرا(س) در تمام ابعاد خلیفه الهی، نمره اول را دارد.

خطیب جمعه تهران همچنین از شوهرداری و فرزندداری به عنوان نخستین رسالت زن یاد کرد و گفت: افزایش پرونده ها در دادگاه های خانواده و افزایش طلاق ها، هم قصور ما و هم قصور آموزش و پرورش و دانشگاه و رسانه ها و اندیشمندانی است که زبان و قلشمان در جامعه اثر دارد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز