در بیانیه‌ای مطح شد؛

شورای اصلاح طلبان قم هیچگونه لیست و نامزدی برای انتخابات ندارد

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۹:۴۳:۴۹
کد خبر: ۹۶۵۳۱۶
شورای اصلاح طلبان قم هیچگونه لیست و نامزدی برای انتخابات ندارد
شورای اصلاح طلبان استان قم در بیانیه‌ای پیرامون یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت که این حزب هیچگونه لیست و نامزدی برای انتخابات ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شورای اصلاح طلبان استان قم روز یکشنبه در بیانیه‌ای خطاب به "مردم شریف و بزرگوار استان قم" آورده است: ضمن تبریک به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر فقید انقلاب اسلامی و مبارزان و شهدای سرافراز نهضت ضداستبدادی و ضداستعماری ملت ایران و استان قم به استحضار شما مردم عزیز و قدرشناس قم اعلام می دارد  که "متاسفانه روند رد صلاحیت‌ها در کل کشور و استان قم شرایط را به گونه ای رقم زد که اساساً زمینه ای برای حضور افراد مطلوب از سلایق مختلف به ویژه داوطلبین اصلاح طلب در این شهر و دیار باقی نگذاشت و لذا عملاً امکان ارائه و معرفی لیست کاندیداهای اصلاح طلب در قم به شما مردم بزرگوار را از این شورا سلب کرد".

به ادعای این بیانیه، "با همه بی تدبیری های رخ داده ... در حوادث مختلف، از اعتراضات آبان ماه سال جاری گرفته تا سقوط هواپیمای مسافربری و جان باختن تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی، که منجر به سردی فضای عرصه سیاست شد و همزمان، سرمایه سوزی ها و تنگ نظری ها و اعمال سلیقه های جناحی و غیر قانونی نهادهای مسئول در بررسی صلاحیتهای داوطلبین مجلس ... که ضربات فراوان بر پیکره جامعه و حقوق شهروندی و مطالبات برحق آنان فرود آورد، شورای اصلاح طلبان استان قم از مدتها قبل با صرف ساعتها کار کارشناسی و تشکیل جلسات و کارگروههای تخصصی و تعیین راهبردها و شاخصهای مورد نیاز امر خطیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تمام تجربه و توان خود را برای نقش آفرینی و زمینه سازی مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات یازدهم به کار بسته است".

شورای اصلاح طلبان استان قم معتقد است که "جمهوریت و اسلامیت دو رکن رکین نظام است که با هیچ بهانه ای نباید یکی را فدای دیگری نمود، بنابراین هرگونه عمل و اقدامی که حق انتخاب آزاد، بی طرفانه و مستقل ملت ایران را محدود، مخدوش و مغشوش نماید، مصداق انحراف از مسیر راستین اهداف و آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی و قانون اساسی به عنوان میثاق ملی مردم است".

بیانیه افزود: "ما بر این باور بنیادی و راهبردی تاکید می کنیم که آینده ایران و نظام جمهوری اسلامی از مسیر درخشان و پرتلألو اصلاحات، مطلوب تر و کم هزینه تر رقم خواهد خورد تا مسیر انحصارطلبی و تمامیت خواهی و حذف و طرد".

 

شورای اصلاح طلبان قم ادامه داد: این شورا که "در مرکز ثقل اسلام، انقلاب، مرجعیت و فقاهت به سیاست ورزی مشفقانه مشغول است، با عنایت به مراتب  مذکور، در انتخابات جاری هیچگونه لیست و نامزدی برای انتخابات ندارد،  اما ضمن تأکید بر تداوم کنشگری و سیاست ورزی خردمندانه و اصلاح گرانه و حضور فعال در تمامی صحنه های تعیین سرنوشت از سوی کلیه اقشار ملت، به استحضار می رساند چنانچه مردم شریف قم اشخاصی را شایسته نمایندگی و حضور در مرکز قانونگذاری و نیز مجلس خبرگان رهبری بدانند و در انتخابات پیش رو، به آنان رأی دهند ما نیز به رأی و انتخاب آنان احترام می گذاریم و به شایستگی مردم و دلسوزان جامعه در استفاده از حق انتخاب خود باور داریم".

بیانیه ابراز امیدواری کرد که "مسئولین امر نیز جمله راهبردی "میزان رای ملت است"را همواره سرلوحه خود قرار دهند و به منظور ایفای نقش مثبت و سازنده بخشهای ناراضی و ناامید جامعه و ایجاد فرصت نقش آفرینی در جهت فردایی بهتر، استفاده از ظرفیت همه پرسی و رفراندوم برای اصلاح برخی مواد قانون اساسی که مانع این مشارکت و توسعه همه جانبه و پایدار کشور است، را به طور جدی مدنظر قرار دهند". 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه دوم اسفندماه جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۶۰ درصد مردم استان قم واجد شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، سه نماینده از حوزه انتخابی قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان در مجلس خبرگان رهبری یک نماینده دارد.

۶۶۹ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه قم وجود دارد  و بر اساس برآورد جمعیت قم، حدود ۸۰۰ هزار تن واجد شرایط شرکت در انتخابات این دوره هستند.

۲۰۱ داوطلب حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه قم ثبت نام کردند که از این تعداد صلاحیت ۱۳۱ نفر معادل ۶۵ درصد افراد ثبت نام کننده تایید شده است.

از ۱۳۱ نفر تایید صلاحیت شده، پس از انصراف و نقل و انتقال حوزه انتخابیه تعدادی از کاندیداها، ۱۱۲ نفر به مرحله نهایی جهت اخذ آرای مردم در حوزه انتخابیه قم باقی مانده اند که از این تعداد ۱۱ نفر خانم و ۱۰۱ نفر آقا هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز