دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران:

تنها ائتلافی هستیم که با برنامه وارد انتخابات شدیم/ از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به دلیل بی‌برنامگی انتقاد داریم

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۸:۴۵:۴۳
کد خبر: ۹۶۵۹۱۸
تنها ائتلافی هستیم که با برنامه وارد انتخابات شدیم/ از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به دلیل بی‌برنامگی انتقاد داریم
دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل تهران گفت: از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به شدت انتقاد داریم چرا که زمان و جلسات زیادی را برای سرلیست شدن گذاشتند اما برنامه‌‌ای را برای اداره کشور و خدمت به مردم نداشتند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حسین رمضانی خردمردی، دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل در نشست خبری با خبرنگاران با اعلام تکمیل اعضای این ائتلاف گفت: این ائتلاف در سال 1386 اعلام موجودیت کرد و از آن زمان تاکنون در همه انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا فعال بوده است.

حسین رمضانی خردمردی افزود: اعضای این ائتلاف مبتنی بر شاخص‌های مستقل بودن که هشت شاخص حریت، شجاعت، تقوای سیاسی، آزاداندیشی، اعتدال، قانون‌مداری، شفافیت و پاسخگویی است، انتخاب شده اند.

او ادامه داد: در ادوار گذشته سعی می کردیم با معرفی شاخص های استقلال کاندیداها، این مفهوم را در بین اهالی سیاست و رسانه تبیین کنیم و در بین مردم از چهره های سیاسی مستقل به عنوان سرلیست، برای معرفی مفهوم مستقل بودن در بین مردم و رأی دهندگان بهره بگیریم که موفق بوده است.

رمضانی خردمردی تصریح کرد: از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به شدت انتقاد داریم چرا  که زمان و جلسات زیادی را برای سرلیست شدن گذاشتند اما برنامه‌‌ای را برای اداره کشور و خدمت به مردم نداشتند. ما تنها ائتلافی هستیم که با برنامه وارد انتخابات شدیم.

او افزود: ایران یک کلمه است  بار معنایی بسیاری دارد و وقتی صحبت از ایران می‌کنیم در خصوص میلیون‌ها انسان و حوزه تمدنی ایران سخن می‌گوییم.

خردمردی طرح تشکیل وزارت خانواده، اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی و نیز طرح مرکز ملی نظارت همگانی را از طرح‌های ائتلاف مذکور برای اجرا در مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: اعضای ما وقتی می‌خواهند وارد ائتلاف شوند باید این طرح‌ها را بپذیرند.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل از علی مطهری و احمد توکلی به‌عنوان سرلیست این ائتلاف در مجلس دهم نام برد و اشاره داشت که در لیست فعلی خانم امین‌زاده به‌عنوان سرلیست و رامین مهمانپرست به عنوان نفر دوم لیست انتخاب شده‌اند.

او با بیان اینکه نماینده‌ای مستقل خواهد بود که قول و وعده‌ای به حزب یا گروهی نداده باشد، تأکید کرد: اگر نماینده قول و وعده‌ای داده باشد به آدم آن گروه تبدیل می‌شود و کاندیدای مستقل دیگر معنا نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مستقل بودن یک ویژگی و صفت ذاتی شخصی است؛ یعنی یک مهندس، دکتر یا کارمند می‌تواند مستقل باشد و هم می‌تواند غیرمستقل باشد و خود را به هیچ بفروشد؛ لذا مستقل بودن جزئی از صفات شخصی است.

دبیرکل ائتلاف کاندیداهای مستقل بیان داشت: طرح وزارت خانواده توسط خانم امین‌زاده پیگیری می‌شود و آقای مهمانپرست پیگر اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی و همچنین آقای محسن جلواتی پیگیر طرح مرکز ملی نظارت همگانی هستند.

خردمردی تأکید کرد: همه اعضای لیست ائتلاف کاندیداهای مستقل متخصص حوزه‌های مرتبط با کمیسیون‌های مجلس هستند.

او با بیان اینکه ائتلاف کاندیداهای مستقل در سال 86 با توجه به برنامه‌محوری برای کاندیداها تشکیل شد،  اظهار کرد: برنامه‌های وزارت خانواده و تأسیس مرکز ملی نظارت همگانی را در دستور کار قرار دادیم.

دبیر کل ائتلاف کاندیداهای مستقل با بیان اینکه شاخص‌های ما برای کاندیداها در دوره قبل سرلیستی احمد توکلی و علی مطهری بودند، گفت: آزادگی قانونمداری، اعتدال، شفافیت پاسخگویی  شاخص‌های کاندیداهای برای انتخابات است.

خردمردی افزود: زمانی مجلس می‌تواند در مجلس در رأس امور باشد که نمایندگان مستقل باشند و نیز موضع قاطعانه ما این است که اصولگرایی و اصلاح‌طلبی وجود دارد و همه افراد ممکن است اصولگرا یا اصلاح طلب باشند. چه اصولگرا و چه اصلاح طلب باید در مجلس اجماع داشته باشند و نباید براساس جناحی و سیاسی کاری ها عمل کنند.

او با بیان اینکه مسئله مهم برای ما این است که مستقل باشیم، یادآور شد: شعار «به سوی بهترین ایران تاریخ»  شعار ائتلاف است؛ یعنی از سال 1400 تا 1500 به گونه‌ای کار کنیم که بهترین تاریخ ایران را رقم بزنیم.

 

 

نظر شما