یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

شورای عالی سیاستگذاری، اصلاح طلب بودن افراد حاضر در لیست‌ها تایید نمی‌کند/ پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات به اراده مردم بستگی دارد

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۵:۲۷:۰۸
کد خبر: ۹۶۶۰۱۳
شورای عالی سیاستگذاری، اصلاح طلب بودن افراد حاضر در لیست‌ها تایید نمی‌کند/ پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات به اراده مردم بستگی دارد
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان براساس اینکه تصمیم گرفت لیست ندهد، امضایی پای اصلاح طلب بودن افراد حاضر در لیست‌ها نمی‌زند.

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با میزان حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی احزاب اصلاح‌طلب به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: لیست‌های انتخاباتی لیست‌های مطلوبی نیستند که بتوانیم با اطمینان بگوئیم اینها مدافع حقوق زنان در مجلس هستند. با توجه به اینکه قرار بود 30درصد لیست‌ها را زنان تشکیل بدهند اما تعداد زنان بسیار اندک است. امیدوارم این تعداد اندک، پیشرفتی را برای زنان داشته باشند.

او افزود: زنانی که در لیست اصلاح‌طلبان حضور دارند چهره‌های شناخته شده‌ای نیستند. اگر چهره‌های شاخص اصلاحط‌لب در لیست‌ها بودند با قطعیت می‌توانستم بگوئیم وارد مجلس می‌شوند. اما به دلیل اینکه چهره شناخته شده‌ای نیستند، این احتمال وجود دارد از بین آنها تعدادی وارد مجلس شوند که در آینده به عنوان چهره شاخص، مطرح بشوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه «اصلاح‌طلبان لیست واحد نمی‌دهند» تصریح کرد: لیست واحد ندادن جناح اصلاح‌طلب به دلیل نرسیدن به جمع‌بندی نیست. باتوجه به اینکه از میان تائید صلاحیت شدگان 30 نفر کامل را نداشتیم که بتواند همه احزاب اصلاح‌طلب را نمایندگی کند، توافق کردیم افراد و گروه‌ها لیست‌های جدا بدهند.

بروجردی ادامه داد: بنابراین افراد، گروه‌ها و احزابی که می‌توانند لیست بدهند، در ارائه لیست آزاد هستند و هر کسی می‎‌تواند، لیست خود را بدهد. اما به این جهت که فرصت تبلیغات بسیار کم است، پیروزی اصلاح‌طلبان در این انتخابات به اراده مردم بستگی دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی میزان حضور اصلاح‌طلبان در مجلس آینده اظهار کرد: میزان حضور اصلاح‌طلبان در مجلس یازدهم بستگی به مشارکت مردم در انتخابات دارد، اما درصدی از اصلاح‌طلبان استان‌ها و تهران وارد مجلس، می شوند.

بروجردی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان امضای اصلاح طلب بودن را پای همه افراد حاضر در لیست اصلاح‌طلبان می‌زند یا خیر؟ یادآور شد: هر حزبی خودش می‌تواند امضای اصلاح‌طلب بودن افرادش را بزند و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان، براساس اینکه تصمیم گرفت لیست ندهد، امضایی پای اصلاح‌طلب بودن افراد حاضر در لیست‌ها نمی‌زند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز