حمله نیروهای حفتر به کشتی ترکیه در طرابلس

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۰۶:۴۱
کد خبر: ۹۶۶۲۷۸
حمله نیروهای حفتر به کشتی ترکیه در طرابلس
ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» روز سه شنبه اعلام کرد که کشتی حامل تسلیحات و ادوات نظامی متعلق به ترکیه را هدف قرار داده است.

به گزارش گروه سیاسی برنا، ارتش تحت امر حفتر اعلام کرد که کشتی ترکیه در بندر طرابلس مورد حمله نیروهای این ارتش قرار گرفته است.

مرکز رسانه ای اتاق عملیات «الکرامه» وابسته به ارتش حفتر در این باره اعلام کرد: کشتی ترکیه حامل سلاح و ادوات نظامی که صبح امروز در بندر طرابلس پهلو گرفته بود، منهدم شد.

طبق اعلام این مرکز، حمله به بندر طرابلس همچنان ادامه دارد.

شاهدان عینی به تارنمای لیبیایی «الوسط» گفتند که خمپاره ها به بندر طرابلس شلیک شدند و این حملات تاکنون ادامه داشته است.

از سوی دیگر، «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل متحد در لیبی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی نقض شده و حفظ این تحریم نیازمند همکاری میان همه طرف هاست.

وی بر ضرورت مقابله با نقض های مکرر آتش بس در لیبی تاکید کرد و طرف ها را به احترام به آن فراخواند.

سلامه ادامه داد: کنفرانس برلین درباره لیبی اتفاق مهمی بود و ما از طریق کمیته های پیگیری نتایج آن را دنبال می کنیم. 

وی گفت مشکلاتی که در لیبی با آن روبرو هستیم، نقض آتش بس و مسئله نظامی است. سلامه همچنین گفت که بنادر واقع در طرابلس پایتخت روز سه شنبه مورد حمله قرار گرفته اند.

به رغم گذشت دو هفته از برگزاری کنفرانس صلح لیبی در برلین و توافق های صورت گرفته برای پایبندی به آتش‌بس و توقف ارسال تسلیحات به این منطقه، این توافق ها دستاوردی به دنبال نداشته و درگیری میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای وابسته به حفتر در جنوب طرابلس پایتخت دولت غربی از سرگرفته شده است.

اوضاع در لیبی از ۱۵ فروردین سال ۹۸ همزمان با دستور ژنرال حفتر به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، متشنج شد. قرار است دو کنفرانس دیگر در ۲۷ و ۲۹ بهمن ماه به ترتیب در برلین و ژنو  برای حل بحران لیبی برگزار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز