سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران:

امروز اکثر کشورها در جلسه FATF از ایران به شدت، حمایت کردند/ آمار کشته شدگان آبان طی چند روز آینده اعلام می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۰:۵۴:۵۸
کد خبر: ۹۶۶۵۳۲
امروز اکثر کشورها در جلسه FATF از ایران به شدت، حمایت کردند/ آمار کشته شدگان آبان طی چند روز آینده اعلام می‌شود
سخنگوی دولت درباره بحث FATF گفت: امروز اکثر کشورها با شدت در جلسه از ما حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: معتقدیم شرکت در انتخابات به معنای تایید کسی نیست. مقام معظم رهبری گفتند اگر مرا قبول ندارید در انتخابات شرکت کنید. شرکت در انتخابات حتی به معنای تایید صد در صد فرایند و روند انتخابات نیست. ممکن است روند انتخابات مطلوب نباشد اما مشارکت از عدم مشارکت، بهتر است.

او افزود: شرکت در انتخابات رای به خود انتخابات است. پیروز نهایی در این انتخابات صندوق رای است. هیات وزیران از مردم درخواست دارد با توجه به وضعیت کشور در انتخابات مشارکت کنند.

سخنگوی دولت درباره بحث FATF گفت: امروز اکثر کشورها با شدت در جلسه از ما حمایت کردند. امریکا، اسرائیل و عربستان مخالفت خود را در جلسه اعلام کرده و تلاش زیادی برای ورود ایران به لیست سیاه کرده‌اند. تلاش می کنیم که کشورمان به بهترین نتیجه برسد. عده ای تلاش داشتند چیز جدیدی برای ایران نوشته شود که این امر صورت نگرفته است. در بخش اقتصادی تلاش هایی را بانک مرکزی و وزیر اقتصاد انجام داده اند که در صورت ورود به لیست سیاه، کشور آسیبی نبیند. با توجه به تحریم ها که متمرکز بر روابط پولی و مالی ما است حتی اگر در لیست سیاه برویم، اتفاق جدید و موثری نخواهد افتاد.

ربیعی در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی توضیح داد: اینکه نمی خواهند تجهیزات رمزگشایی را بدهند جای سوال دارد. ما تحقیقات را با اوکراین انجام دادیم و چنانچه جعبه سیاه در کشور نتواند رمزگشایی شود، جعبه سیاه در خارج از ایران بازخوانی می شود. در این زمینه پیشنهاد همکاری داشته ایم. مایلیم در داخل فناوری و نرم افزار منتقل شود.

سخنگوی دولت درباره آمار کشته شدگان آبان ماه گفت: این امار باید شفاف بیان شود. پزشکی قانونی گزارش داده است اما اعلام پزشکی قانونی کافی نبود. در چند روز آینده از سوی یکی از مراجع اعلام خواهد شد.

ربیعی درباره ویروس کرونا در کشور بیان کرد: متاسفانه نامه ای جعلی منتشر شد. در درجه اول جامعه باید در برابر افرادی که مشکلات روانی ایجاد می‌کنند، مقاوم شود‌. اگر یک مورد پیدا شود توسط وزارت بهداشت اعلام می‌شود. بر اساس گزارشات تا الان موردی در کشور نبوده است. صدا و سیما باید درباره پیشگیری، اطلاع رسانی کند.

سخنگوی دولت درباره ادعای هوک مبنی بر آزاد نبودن انتخابات در ایران گفت: این ادعا جدید نیست. بر اساس دیدگاه هوک قرار بود ما ۴۰ سالگی انقلاب را نبینیم. در سال ۹۶ هم این موضوع تبلیغ شد و انتخابات را نمایش نامیدند. این صحبت‌ها برای ما جدید نیست. امریکا کارنامه سیاهی در تغییر دولت ها دارد و همه حمایتش از دولت ها، غیرانتخاباتی است. جوزف نای کتابی درباره بی اخلاقی در سیاست آمریکا دارد و تصریح کرده ترور سردار سلیمانی غیر اخلاقی و عیرقانونی بوده و تصریح دارد، اخلاق جایی در سیاست امریکا ندارد بنابراین امریکا در جایگاه اظهارنظر درباره ایران نیست.

ربیعی در خصوص سهمیه بنزین در ایام عید اظهار کرد: اگر بخواهیم ۴۰ لیتر اضافه بدهیم بیش از ۳هزار میلیارد تومان اضافه هزینه دارد. در این زمینه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز درباره آنفلوآنزای نوع بی و شروع زمستانه آن در هیات دولت بحث شده است، گفت: حتما در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد. قرار شد تیم  بهداشت روی این موضوع تمرکز کنند و اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما درباره مسائلی مانند شستن دست، پرهیز از روبوسی، نزدیک شدن به افراد در معرض این ویروس، ترشحات تنفسی دوری کنند تا این آنفلوآنزا هم گسترش نیابد. تا این لحظه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چیزی درباره وجود کرونا مسلم نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز