لغو مسابقه ماراتن توکیو به خاطر کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۱۰:۰۰:۴۶
کد خبر: ۹۶۶۹۴۰
شیوع بیماری کرونا در ژاپن باعث شد تا کمیته سازماندهی مسابقه بزرگ ماراتن توکیو برنامه برگزاری آن را لغو کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه نوشت که بسیار ناامید کننده است که چنین اقدامی صورت گیرد اما بخاطر سلامت و بهداشت مردم توکیو مجبور به این کار شده است.

قرار بود این مسابقه روز اول مارس در پایتخت ژاپن برگزار شد و ۳۸ هزار نفر نیز برای این ماراتن عمومی ثبت نام کرده بودند.

بنیاد ماراتن توکیو در بیانیه ای آورده است که مدت های مدیدی برای برگزاری این رقابت برنامه ریزی شده بود اما شیوع کرونا وضعیت را تغییر داده است.

در روزهای گذشته این بنیاد اعلام کرده بود که این مسابقه را با تعداد کمتری برگزار می کند اما پس ازافزایش شیوع مبتلایان و انتقادهای فزاینده از دولت ژاپن این رقابت کلا لغو شد.

برخی از کسانی که برای مسابقه ثبت نام کرده بودند می گویند که ماه هاست برای حضور در آن تمرین می کنند و خبر لغو رقابت بسیار ناامید کننده است.

این نگرانی وجود دارد که مشکلاتی از قبیل شیوع ویروس کرونا بازی های تابستانی المپیک و پارالمپیک توکیو را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش ایرنا، انتقادها از دولت و نهادهای پزشکی و بهداشتی ژاپن پس از آنکه دهها نفر در کشتی مسافرتی دایامون پرینسس به رغم ۱۴ روز قرنطینه به کرونا مبتلا شدند افزایش یافته است.

امروز رسانه های ژاپن گزارش کردند که دو نفر از سالمندانی که در این کشتی بودند به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست دادند و شمار کل مبتلایان کرونا در این کشور از مرز ۸۰۰ نفر عبور کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز