اعلام آمادگی فرانسه و آلمان برای همکاری در پروژه برق لبنان

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۱۰:۰۳:۰۹
کد خبر: ۹۶۶۹۴۱
اعلام آمادگی فرانسه و آلمان برای همکاری در پروژه برق لبنان
طرف‌های رسمی در دولت لبنان موافقت اولیه دولت‌های فرانسه و آلمان برای همکاری در پروژه‌های ساخت نیروگاه های برق در لبنان را دریافت کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه «الاخبار» چاپ بیروت امروز (پنجشنبه) نوشت: سفیران فرانسه و آلمان در دیدار با «حسان دیاب» نخست وزیر لبنان اعلان کردند که شرکت‌های کشورشان آمادگی برای وارد شدن در مناقصه پروژه ساخت نیروگاه های برق و نیز همکاری با شرکت تولید برق لبنان برای بهبود شبکه توزیع برق را دارند.

این روزنامه افزود: دولت لبنان بزودی قرارداد مناقصه ساخت نیروگاه های برق آماده می‌کند و به این دلیل از نمایندگان کشورهای یاد شده برای شرکت در مناقصه دعوت کرده است و به تازگی نماینده شرکت زیمنس آلمان به لبنان آمده و با وزیر انرژی این کشور دیدار کرده است.

الاخبار نوشت: در روزهای آینده نمایندگانی از ائتلاف شرکت‌های آمریکایی - فرانسوی از جمله شرکت ژنرال الکتریک برای بررسی همین مساله به لبنان می آیند.

این روزنامه اضافه کرد: موضع و اعلام آمادگی آلمان و فرانسه برای همکاری با دولت لبنان با موضع آمریکا که قبول نمی‌کند در غیر چارچوب صندوق بین‌المللی پول یا بانک جهانی با لبنان همکاری کند، متفاوت است.

رییس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در سفر دوشنبه گذشته به بیروت و در دیدار با نخست وزیر لبنان آمادگی کشورمان را برای همکاری و کمک به این کشور در عرصه‌های اقتصادی به ویژه برق و انرژی اعلان کرد.

علی لاریجانی گفت: لبنان اکنون بحران سوخت و مشکل قطعی برق و ایران فناوری تولید نیروی برق دارد و دولت لبنان می‌تواند برای رفع بحران و راحتی مردمش از این فناوری (تکنولوژی) استفاده کند.

قشرهای گوناگون مردم لبنان از ۲۵ مهر ماه ۹۸  تاکنون در اعتراض به فساد، گرانی، تورم ، بحران سوخت و قطعی برق، بارها در شهرهای مختلف این کشور، تجمع تحصن و تظاهرات کرده اند.

نظر شما