پارلمان انگلیس خواستار دخالت ناتو در ادلب شد

۱۳۹۸/۱۲/۰۱ - ۱۴:۲۰:۵۰
کد خبر: ۹۶۷۰۸۵
پارلمان انگلیس خواستار دخالت ناتو در ادلب شد
رئیس کمیته با نفوذ پارلمانی دفاعی انگلیس با اشاره به تشدید حوادث خشونت‌بار در ادلب سوریه خواستار دخالت نیروهای ناتو در این رابطه شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «توبیاس الوود» روز پنجشنبه در گفت وگو شبکه خبری اسکای گفت: بگذارید بپذیریم که سازمان ملل در رابطه با تحولات ادلب نمی‌تواند کمک کند. این چیزی بود که ما دیشب با وتو کردن قطعنامه توسط روسیه شاهد بودیم. 

وی با اشاره به نقش ناتو برای پایان دادن به خشونت‌ها در شهر افزود: اگر می خواهیم جلوی حمام خون را بگیریم باید سریع عمل کنیم. اکنون فشارها روی ما برای ارائه کمک [نظامی] افزایش یافته و باید از خود سووال کنیم که اگر آنها مردم ما بودند چگونه رفتار می کردیم.

الوود تصریح کرد که از غرب به ویژه انگلیس انتظار دارد که غیر از صحبت کردن وارد عمل شود.

این سیاستمدار انگلیسی در پاسخ به پرسش مجری که آیا منظور او اقدام نظامی در ادلب است گفت: منظور من این است که اگر تمام راه‌های دیپلماتیک بسته شده و باید با احتیاط سایر راه‌کارها برای حمایت از مردم را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه توافق سال گذشته ترکیه، روسیه و ایران با سوریه برای ایجاد منطقه حفاظت شده در اطراف ادلب نقض شده نتیجه گیری کرد که تنها راه باقی‌مانده اقدام نظامی علیه دولت سوریه است. 

در هفته‌های گذشته تنش‌ها میان نیروهای ارتش سوریه و نیروهای ترکیه در منطقه ادلب افزایش یافته است.

در همین حال ارتش سوریه در هفته‌های اخیر موفق شده است که ۶۰۰ کیلومتر مربع از مناطق اشغالی حلب و ادلب را آزاد کند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه هم در سخنانی از آمادگی ارتش این کشور برای آغاز عملیات بزرگ ادلب خبر داد.

این در حالی است که میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه این کشور از احتمال برگزاری اجلاس سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برای بررسی بحران سوریه در اوایل ماه مارس (۱۱ اسفند تا ۱۰ فروردین) آینده خبر داده است.

نظر شما