میرسلیم مدعی شد؛

تعدادی نماینده بازداشت شده اند/ هیئت رئیسه مجلس مسئله نظارت را ساده گرفت

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۲:۱۱:۴۱
کد خبر: ۹۶۷۳۵۶
تعدادی نماینده بازداشت شده اند/ هیئت رئیسه مجلس مسئله نظارت را ساده گرفت
مصطفی میرسلیم گفت: بیش از 70 نفر از نمایندگان کنونی ردصلاحیت شدند و حتی زندانی هم داشتند، این مسائل برازنده مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی نیست.

«مصطفی میرسلیم»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم با حضور در پای صندوق رای درباره اهمیت شکل‌گیری مجلس کارآمد به خبرنگار برنا گفت: بسیاری از مشکلاتی که امروز برای مردم پدید آمده است، بی‌شک به عملکرد ضعیف مجلس دهم برمی‌‌گردد. تمایل  مردم این است که برای آینده  یک اصلاح اساسی صورت بگیرد، پیشبینی ما این است که ترکیب مجلس متحول خواهد شد و انشالله برای اقدامات اجرایی که باید در سال‌های آینده صورت بگیرد، پشتیبانی خوبی فراهم شود.

این عضو مجمع درباره ردصلاحیت‌ها بیان داشت: در قانون انتخابات یک مشکلی دارد، الان همه افراد می‌توانند به راحتی بیایند ثبت نام کنند و این مسئله‌ای است که کار شورای نگهبان را مشکل می‌کند. شورای نگهبان باید یک میلیون مدرک را بررسی می‌کرد، همه می‌توانند پیشبینی کنند که این بررسی کار ساده‌ای نیست و احتمال اینکه نقص هم در آن پیش بیاید وجود دارد. 

او افزود: اگر موفق باشیم با رأی مردم در مجلس یازدهم حضور پیدا کنیم، یکی از کارهای مهم ما در مجلس اصلاح قانون انتخابات خواهد بود که این قانون را از مبنا اصلاح کنیم.

میرسلیم درباره عملکرد مجلس دهم در مسائل نظارتی توضیح داد: متأسفانه در مجلس دهم بر برخی از مسائل رفتاری، نظارت نشد و سهل‌انگاری صورت گرفت. هم گروهی که موظف بودند این  قانون را به اجرا بگذارند، به نظر من سهل ‌انگاری کردند و هم هیئت رئیسه محترم مجلس کار را ساده گرفتند، نتیجه این شد بیش از 70 نفر از نمایندگان کنونی ردصلاحیت شدند و حتی زندانی هم داشتند، این مسائل برازنده مجلس شورای اسلامی در جمهوری اسلامی نیست.

نظر شما
پرونده ویژه