معاون اول رییس‌جمهوری:

نخبگان علمی بزرگترین سرمایه کشور هستند

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۶:۱۸:۱۸
کد خبر: ۹۶۸۱۱۴
نخبگان علمی بزرگترین سرمایه کشور هستند
معاون اول رییس‌جمهوری گفت: بزرگترین سرمایه ملی که امروز در اختیار ایران است همین جوانان و نخبگان علمی‌ هستند که می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند.

به گزارش گروه سیاسی برنا، «اسحاق جهانگیری» عصر شنبه در بیست و هشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده گفت: گذشته از تحریم جدید FATF و لیست سیاهی که متاسفانه مجددا ناجوانمردانه ایران در آن قرار داده شد و همچنین از شرایط اقتصادی و سیاسی کشور که بخواهم بپردازم ، کرونا همه موضوعات مهمی است که الان جای آن نیست. 

ویگفت: نیروی انسانی پیش‌نیاز توسعه همه جانبه و توسعه علمی کشور است کسی در آن تردید ندارد. توسعه علمی پایه و جایگاه آن دانشگاه‌های کشور هستند در این هم تردید وجود ندارد. این که طی سال‌های اخیر دانشگاههای ما در توسعه علمی کشور کار بزرگی انجام دادند و جایگاه مطلبوبی بدست آوردند این هم از آمارهای بین المللی است. 

معاون اول رییس جمهوری گفت: در آمارهای بین المللی که منتشر می شود ایران در بین ۵۷ کشور اسلامی و منطقه رتبه اول را دارد که جایگاه بسیار خوبی است و به اعضای علمی و روسای دانشگاه ها و وزیران که این بار را به خوبی بر دوش کشیدند، صمیمانه تبریک می گویم.

وی یادآور شد: ایران تا الان بیش از اینکه به نیروهای انسانی و جایگاهی که از نظر ظرفیت علمی پیدا کرده شناخته شود، به عنوان کشوری که منابع طبیعی، نفت و گاز دارد معروف شده است. در کنار فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که ایران دارد شاید سرآمد و بزرگترین سرمایه ملی که امروز در اختیار ایران است همین جوانانی هستند که نخبگان علمی‌اند که می توانند آینده کشور را رقم بزنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز