آمریکا تغییرات اقلیمی در بیانیه گروه ۲۰ را رد کرد

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۹:۰۴:۰۳
کد خبر: ۹۶۸۱۵۵
آمریکا تغییرات اقلیمی در بیانیه گروه ۲۰ را رد کرد
آمریکا روز شنبه با گنجاندن مبحث تغییرات اقلیمی در بیانیه اجلاس رهبران مالی جهان موسوم به گروه ۲۰ مخالفت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از رویترز، ‌ پیش نویس این بیانیه مشترک حاکی است که سران گروه ۲۰ درنظر دارند این مساله را به عنوان یک عامل پرخطر برای رشد در بیانیه خود لحاظ کنند.

وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی ۲۰ اقتصاد بزرگ دنیا (گروه ۲۰) در ریاض پایتخت عربستان گردهم آمده اند تا طی امروز و فردا چالش های اقتصادی جهانی را به بحث و تبادل نظر گذارند.

تمرکز این نشست بر چشم انداز رشد اقتصادی و تنظیم قوانین جدیدی برای اعمال مالیات بر شرکت های دیجیتالی جهانی معطوف است.

براساس اعلام منابع مطلع، آمریکا با گنجاندن موضوع مربوط به تغییرات اقلیمی در بیانیه نشست گروه ۲۰ به عنوان خطری برای اقتصاد جهان مخالفت کرده است.

سران گروه ۲۰ در ریاض همچنین تاثیر بالقوه شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی را مورد بررسی قرار می دهند. این نشست در اوج صدور هشدارها درمورد شیوع ویروس کرونا در حال برگزاری است.

پکن اعلام کرده است که مقامی را برای شرکت در اجلاس گروه ۲۰ از چین به عربستان اعزام نمی کند.

این در حالی است که سفیر چین در ریاض، ریاست هیاتی کوچک از پکن را در این اجلاس برعهده دارد.

سازمان دهندگان گروه ۲۰ همچنین روز شنبه میزبانی سمپوزیومی در سطح وزرا در مورد مالیات بین المللی را برعهده داشتند که بر مشکلات پیرامون دیجیتالی کردن اقتصاد جهانی متمرکز بود.

انگلیس ماه گذشته اعلام کرد که مالیات دیجیتالی بر شرکت های بزرگ و سودده فناوری را به رغم تهدید آمریکا به اعمال تعرفه های تلافی جویانه، به اجرا خواهد گذاشت.

دیگر کشورهای اروپایی همچون ایتالیا و اتریش برنامه های خود درمورد وضع مالیات دیجیتالی را اعلام کرده اند، ‌ اما فرانسه هنوز در این زمینه برنامه ای ارائه نداده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک فرانسوی، امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روسای جمهوری فرانسه و آمریکا توافق کرده اند مذاکرات در مورد وضع مالیات بر شرکت های بزرگ دیجیتالی را تا پایان سال جاری میلادی تمدید کنند، امری که عملی شدن تهدید واشنگتن به تحریم پاریس را به تاخیر می اندازد.۹۱۰۹

فرانسه گفته است در صورت دستیابی به توافقی جهانی تحت حمایت سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، مالیات هایش را لغو می کند.

نظر شما