سفیر ایران:

عراق بدون حضور بیگانگان قادر به دفاع از خود است

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۲۰:۱۹:۲۳
کد خبر: ۹۶۸۱۷۳
عراق بدون حضور بیگانگان قادر به دفاع از خود است
سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز شنبه تاکید کرد که عراق بدون توسل به بیگانگان و حضور نیروهای خارجی قادر به دفاع از خود است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ایرج مسجدی» در یادواره سالگرد شهید محراب آیت الله سید «محمد باقر الحکیم» و شهدای مقاومت ضمن تاکید بر ایستادگی ایران در کنار عراق برای بازسازی این کشور گفت که عراق قادر است بدون توسل به طرف های دیگر از جمله آمریکایی ها اوضاع را مدیریت و کنترل کند.

وی توضیح داد که خون شهیدان صدر، حکیم، سلیمانی و المهندس عزم و اراده ملت ها در ایستادگی علیه استکبار آمریکا را افزایش می دهد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق یاد آور شد که شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کنار شهید ابومهدی المهندس در راه مبارزه با تروریسم همراه و همگام واقعی بودند و امروز ایران در کنار عراق برای حمایت از بازسازی ایستاده است.

مسجدی تاکید کرد که عراق شهیدان بسیاری از علما ، روحانیان، اندیشمندان و فرماندهان بزرگ را تقدیم اسلام کرد و نیاز به غنی شدن از منابع دیگر ندارد.

سفیر ایران در بغداد توضیح داد که پایگاه های نظامی آمریکایی هر جا که باشند اسباب شر ملت ها هستند و سبب ناامنی محسوب می شوند.

وی گفت که آنچه آمریکا از ایجاد پایگاه های خود در کشورها می خواهد غارت منابع و ثروت و از بین بردن امنیت آنها است و ادعای آمریکا در از بین بردن تروریسم صحیح نیست چرا که خود آنها عامل ایجاد و تقویت تروریسم در کشورها هستند.

وی اظهار کرد که خاندان حکیم شهیدان فراوانی تقدیم و در خدمت به دین و عراق سخاوت بسیاری کردند، شهدای خاندان حکیم مانند خورشیدی بودند که راه آزادی و زندگی را روشن کردند.

مسجدی گفت که مسیر شهدا راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی است و شهید ابو مهدی المهندس همان شهید قاسم سلیمانی در عراق است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز