رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی یمن

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۸:۳۳:۵۵
کد خبر: ۹۶۸۶۶۲
رونمایی از سامانه جدید پدافند هوایی یمن
سامانه‌های موشکی " ثاقب ۱"، " ثاقب ۲"، " ثاقب ۳ " و " فاطر ۱ " ساخت ارتش و کمیته های مردمی یمن با حضور جمعی از فرماندهان و مقامات سیاسی این کشور رونمایی شده‌است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه المسیره یمن گزارش داد این دستاوردها امروز (یکشنبه) در جریان افتتاحیه نمایشگاه پدافند هوایی " شهید عبدالعزیز المهرم "  با حضور جمعی از اعضای شورای عالی سیاسی، رئیس مجلس، فرماندهان ارتش و  اعضای جنبش انصار الله به بهره برداری رسید.   

رییس شورای عالی سیاسی و فرمانده نیروهای مسلح یمن در این مراسم گفت: سیستم های جدید پدافند هوایی که امروز از آنها رو نمایی شد، مسیر جنگ با نیروهای ائتلاف تحت حمایت عربستان و آمریکا را تغییر خواهد داد.  

سپهبد "مهدی مشاط " افزود: با بهره برداری از این دستاوردها، مسیر جنگ با دشمن متجاوز مورد حمایت آمریکا به فرماندهی عربستان  سعودی تغییر خواهد کرد.                   

وی ادامه داد: سامانه های جدید دفاعی مقدمه‌ای برای دست‌یابی به سیستم‌های دفاعی پیشرفته تر و مؤثر تر برای مقابله با حملات هوایی دشمن خواهد بود.

فرمانده نیروهای مسلح یمن با تقدیر از تلاش فرماندهان ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور افزود: تلاش آنها موجب شد تا برای دفاع از خود به ساخت سیستم‌های نظامی روی آوریم و نیازهای جنگی خود را برآورده کنیم.  

وی بیان کرد:  ۲۰۲۰ سال پدافند هوایی و دفاع از آسمان یمن است و این موفقیت‌ها برای تقویت قدرت دفاعی ادامه خواهد یافت.  

سرلشکر " محمد ناصر العاطفی " وزیر دفاع یمن نیز با بیان این که برای ما ۲۰۲۰ سال دفاع هوایی است، افزود: بزودی آسمان یمن از تجاوز جنگنده های دشمن پاک خواهد شد.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن در روز پنجشنبه گذشته گفته بود: این سیستم‌های پدافند هوایی در روزهای آینده وارد شبکه پدافند هوایی یمن خواهند شد.

وی تاکید کرد: آسمان یمن دیگر برای دشمنان امن نیست و جنگنده‌های آنها برای عبور از آسمان این کشور باید هزاران معیار را در نظر بگیرند.

عصر جمعه ۲۵ بهمن نیز پدافند هوایی ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور موفق شدند هواپیمای جنگی متجاوزان سعودی را از نوع " تورنادو "  در آسمان منطقه " المصلوب " استان " جوف " یمن سرنگون کنند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز