سخنگوی دولت:

ماسک فعلا و موقتا از طریق مراکز بهداشت توزیع می‎شود/ ستاد مبارزه با کرونا فردا به ریاست دکتر روحانی برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۱:۴۲:۵۸
کد خبر: ۹۶۸۹۳۴
ماسک فعلا و موقتا از طریق مراکز بهداشت توزیع می‎شود/ ستاد مبارزه با کرونا فردا به ریاست دکتر روحانی برگزار می‌شود
سخنگوی دولت گفت: در مسئله ماسک فعلا و موقتا توزیع از طریق مراکز بهداشت و درمان به شکل گسترده ای انجام می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در آغاز نشست خبری خود با بیان‌ اینکه این‌ جلسه را به بیماری کرونا اختصاص دادیم، گفت: به منتخبان صندوق های رای که برای ۴ سال مسئولیت مهمی را به عهده گرفتند، تبریک می‌گوییم. همینطور به آنها که به پای صندوق ها آمدند و آنها که نیامدند هم تبریک می گوییم. از مردمی که با وجود تحریم ها و حوادث ناگوار پای صندوق ها آمدند، قدردانی می کینم.  دولت همه تلاش خود را برای اینکه، انتخابات با صحت و سلامت برگزار شود، به کار برد. ما نظام انتخاباتی و صندوق محور هستیم. معتقدیم مجلس و دولت باید در کنار هم به منافع ملی کمک کنند‌.

ربیعی بیان کرد: کرونا یک‌ بیماری نیست، کرونا یک مسئله جهانی است. اینکه فقط موضوع کرونا مربوط به حوزه بهداشت و ایران است، تصور درستی نیست. بسیاری کشورها درگیر این‌ بیماری هستند. کرونا مسئله درمانی و اجتماعی است. کرونا بین دولتی، مردمی‌، نظامی، بالا شهری و پایین شهری تمایز قائل نمی شود نه تنها با جان بلکه بازندگی روزمره مردم‌، مرتبط است. باید با یکدیگر و با همدلی به مبارزه این بیماری برخیزیم. همه باید در کنار وزارت بهداشت که در خط مقدم است، قرار بگیریم. از سیاسی کردن کرونا به جد خودداری کنید.

سخنگوی دولت اضافه کرد: مردم‌ همراهی با نظام‌ سلامت را در زندگی روزمره و کنش خود، قرار دهند‌. متاسفانه شاهد سوداگری های تلخ در مورد لوازم‌ بهداشتی هستیم. امروز روز اعتماد است. باید بیش از هر دوره ای با هم مهربان و همدل باشیم. در مسئله ماسک فعلا و موقتا توزیع از طریق مراکز بهداشت و درمان به شکل گسترده ای انجام می شود. ستاد مبارزه با کرونا فردا به ریاست دکتر روحانی برگزار می شود.

او ادامه داد: خبری را دیدم که همه فروشگاه ها به حالت تعلیق در خواهد آمد، این‌ نمونه خبرها غیر مسئولانه است. این اخبار نیت خیرخواهانه ندارد و برای برهم زدن آرامش جامعه مطرح می شود. از همه رسانه ها می خواهم اطلاع رسانی کامل صورت گیرد و اطلاع رسانی زیادی را منفی نمی دانیم، منتها اطلاع رسانی باید به دولت کمک کند‌.

ربیعی گفت: دولت و رئیس جمهور علاوه بر وظیفه قانونی، تعهد انسانی دارند که چشم‌ پوشی از اتفاقات صورت نگیرد. مطمین باشید تعداد همه فوت شدگان اعلام می شود. کمک کنید بیماری کرونا را کنترل کنیم‌. به توصیه های وزارت بهداشت عمل شود. در بسیاری از کشورها به هیچ عنوان شفافیت شان به اندازه ما، نبوده است.

او با اشاره به احتکار در این شرایط تاکید کرد: این کنش اجتماعی‌ مردم در شرایط بحران، درست نیست. چند روز دیگر احتمالا برف، سیل و بحران های متعدد داریم. باید کنش و رفتار اجتماعی را در مواجه با بحران ها یاد بگیریم تا جامعه با تنگنا، مواجه نشود.

ربیعی در ادامه این نشست درباره شیوع کرونا در کشور گفت: نقص و کاستی داریم. وزارت بهداشت در طی چند سال گذشته از جهات تجهیزات، نیروی پزشکی و نیروهای فارغ التحصیل، شرایط خوبی دارد. ادعا می کنیم در منطقه از جهت پزشک مثال زدنی هستیم و کشور ضعیفی، نیستیم. همه دولت نه فقط وزارت بهداشت‌، دست بکار شده اند.

ربیعی گفت: وزارت بهداشت به طور شبانه روزی با دستگاه‌های مختلف ارتباط دارد. بر اساس تصویب هیات وزیران و ابلاغ رییس جمهور کمیته‌های مختلف تشکیل شدند و سیاست‌گذاری رسانه‌ای هم به من محول شده است، سخنگویی کماکان بر عهده وزارت بهداشت و درمان است. منفی نویسی برای لایک گرفتن در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است. زمان اعتماد از روابط دو طرفه است. اجازه دهید در کرونا با اعتماد کامل جلو برویم. در بحث کرونا شوخی نداریم و جامعه را نباید دچار ناامنی روانی کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: در وزارت بهداشت به طور مستقیم دنبال برگزاری ویدئو کنفرانس خبری هستیم. از رسانه‌ها درخواست دارم با پیگیری روندها، موضوع را به مسیر خود ببرید و اگر اشکالی هست بگویید با پیگیری خبرها، اطمینان بخشی ایجاد کنید. بیش از داروی کرونا به داروی اعتماد، کنار هم قرار گرفتن و عمل به توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت نیاز داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز