از سوی رییس جمهور؛

لایحه تأمین مالی طرح‌های مربوط به ایثارگران به مجلس رفت

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۴:۴۴:۴۱
کد خبر: ۹۶۹۱۰۲
لایحه تأمین مالی طرح‌های مربوط به ایثارگران به مجلس رفت
رییس‌جمهور لوایح تأمین مالی طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر، پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر و لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین ایران و صربستان را برای مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی»، رییس جمهور، روز دوشنبه لایحه اصلاح تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) موضوع تأمین مالی طرح‌های مربوط به افراد ایثارگر از محل منابع صندوق توسعه ملی را که به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

بر این اساس و نظر به اینکه تنها منبع اعتباری موجود برای ایثارگرانی که قصد انجام فعالیت‌های اقتصادی و مشارکت در رشد و توسعه اقتصادی کشور را داشته تا ضمن تأمین اشتغال افراد ایثارگر برای سایر اقشار جامعه نیز شغل ایجاد کنند بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی است که مطابق قوانین بودجه سنواتی به طرح‌های واجد شرایط مربوط به ایثارگران (حقوقی و حقیقی) پرداخت می‌شد.

همچنین این امر پس از ابلاغ تبصره (۱) بند (ب) ماده (۵۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) صرفا مربوط به طرح‌های افراد ایثارگر بوده و شامل طرح‌های مربوط به شرکت‌های متعلق به ایثارگران نمی‌شود، از این رو در راستای بهره‌مندی شرکت‌های متعلق به ایثارگران از تسهیلات یادشده، این لایحه به تصویب رسید.

رییس جمهور همچنین لایحه «پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر» را برای سیر مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را که به پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه سیزدهم بهمن ۱۳۹۸ به تصویب رسیده است برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

عزم دولت‌های ساحلی خزر بر انجام ارزیابی زیست محیطی فرامرزی و تأثیر این برنامه در دستیابی به اهداف مندرج در کنوانسیون به اطلاعات و مشارکت عمومی در تصمیم‌گیری در مسائل زیست محیطی، از مهمترین دلایل تصویب این لایحه است.

رییس جمهور لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل هوایی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری صربستان را که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه شانزدهم بهمن ۱۳۹۸ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای طی مراحل قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

نظر به اهمیت بهره‌گیری از خدمات هوایی در گسترش پست بین المللی، مبادله کالا و حمل و نقل مسافر و با توجه به آثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری‌ها بین دو کشور و با توجه به ضرورت تأمین شرایط حقوقی لازم برای انجام خدمات هوایی میان قلمرو آنها، این لایحه به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز