یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

اصلاح‌طلبان نیامدند، اصول‌گرایان پیروز شدند/ مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند، مجلس جدید با دولت همکاری نکنند

۱۳۹۸/۱۲/۰۶ - ۰۵:۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۶۹۱۴۴
اصلاح‌طلبان نیامدند، اصول‌گرایان پیروز شدند/ مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند، مجلس جدید با دولت همکاری نکنند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عدم حضور هواداران اصلاح‌طلبان و انسجام عمل جناح اصول‌گرا، منجر به پیروزی این جناح در انتخابات مجلس یازدهم شد.

«محمدرضا راه‌چمنی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در پیش‌بینی میزان همکاری مجلس یازدهم با دولت دوازدهم به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: منتخبین مجلس یازدهم نمایندگان مردم هستند که برای حل مشکلات وارد مجلس شدند. بنابراین اگر دولت در خط مقدم مبارزه برای حل مشکلات کشور قرار دارد، نمایندگان باید در حل مشکلات با دولت همکاری کنند.

او با تاکید بر اینکه «هرکسی با هر گرایش سیاسی حتی مخالف باید با دولت همکاری کند» افزود: اکثریت مجلس با هر سلیقه‌ای باید با دولت همکاری کند و مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهند، مجلس جدید با دولتی که منتخب مردم است و رئیس جمهور او از مردم رأی گرفته است و وزرا از مجلس منتخب مردم رأی اعتماد گرفتند، همکاری نکند. همانطور که بعد از دولت دوازدهم هر دولتی روی کار بیاید، مجلس به عنوان یکی از ارکان نظام با آن دولت همکاری می کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارزیابی ترکیب نمایندگان مجلس آینده تصریح کرد: 85درصد نمایندگان مجلس یازدهم اصولگرا هستند، که از این جناح تعدادی سنتی و حزب موتلفه، یک سری پایداری، عده‌ای از وزرا و مدیران دولت احمدی‌نژاد و از طیف فکری مصباح به مجلس راه یافتند. البته برخی هم سابقه عضویت در نیروهای مسلح و سپاه را دارند.

راه‌چمنی در ادامه اظهار کرد: 5درصد باقیمانده را هم اصلاح‌طلبان ضعیفی که در رأس آنها پزشکیان است، تشکیل می‌دهند. مابقی مستقلینی هستند که معلوم نیست در تصمیم گیری‌ها به کدام سمت بروند.

این نماینده سابق مجلس در ارزیابی کاهش میزان مشارکت مردم یادآور شد: بخشی از کاهش مشارکت به نارضایتی مردم مربوط می‌شود. از طرفی وقایعی نظیر آبان 98 و قضیه هواپیمای اوکراینی بر میزان مشارکت مردم، موثر واقع شد. مجموعه این عوامل باعث شد هواداران جناح اصلاح‌طلب پای صندوق‌های رأی نیایند و اصلاح‌طلبان پیروز نشوند. لذا عدم حضور هواداران اصلاح‌طلبان و انسجام عمل جناح اصول‌گرا، منجر به پیروزی این جناح در انتخابات مجلس یازدهم شد.

نظر شما